Referenssi
Lehtiuudistuksen konsultointi

Miten tehdä parempi lehti vähemmällä sivumäärällä?

Asiakkaan haaste

Verkkokaupan uranuurtajana tunnettu Dermoshop julkaisee kuusi kertaa vuodessa painettua asiakaslehteä. Tuotemäärien lisääntyessä oli yhä vaikeampaa mahduttaa kaikki Dermoshopin kauneushoitotuotteet lehden sivuille. Lisäksi lehti oli pitkään ollut rakenteeltaan samanlainen. Lehtikonsepti kaipasi toisin sanoen perusteellista muutosta, ja tavoitteena oli tehdä puhuttelevampi lehti vähemmällä sivumäärällä.

Morganin ratkaisu

Järjestimme Dermoshopin porukan kanssa kaksi työpajaa, jossa järjestelmällisesti kävimme läpi tulevan lehden linjaa. Millaisia kuvia lehdessä tulisi käyttää? Miten saada aukeamiin ja juttutyyppeihin enemmän vaihtelua? Miten mahduttaa mukaan mahdollisimman paljon tuotteita pienemmälle sivumäärälle? Millaista sisältöä asiakkaat kaipaavat tuotetietojen lisäksi?

Työpajojen annin pohjalta suunnittelimme uudelle lehdelle ja liitteenä lähetettävälle tuoteluettelolle taittomallit, joita Dermoshopin graafikot ja sisällöntuottajat jatkossa soveltavat. Lopputuloksena saatiin raikas, moderni ja ihmisläheinen julkaisu, joka esittelee tuotteita kiinnostavalla tavalla. Samalla lehti tarjoaa lukuelämyksen ja tuo Dermoshopin brändin lähelle lukijaa.

Julkaistu 16.01.2017.
Suosittele sivua
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail to someone