Pitkäjänteinen markkinoinnin kumppanuus

Kun toisen osapuolen tuntee hyvin ja luottamusta löytyy, on työnteko varsin tehokasta. Suomen suurin muovikalvovalmistaja Rani Plast on luottanut Morganiin jo useiden vuosien ajan.

Rani Plast suosii pitkäjänteisiä ja läheisiä suhteita niin asiakkaisiin, toimittajiin kuin muihinkin yhteistyökumppaneihin. Yritys on sitä mieltä, että läheinen yhteistyö on paitsi mukavaa myös taloudellisesti järkevää.

– Jotta aidosti ymmärtää asiakkaita, heidät täytyy oppia tuntemaan hyvin. Kun tietää mitä toinen osapuoli haluaa, ei tarvitse istua turhissa palavereissa ja näin säästyy sekä aikaa että rahaa, perustelee Rani Plastin myyntijohtaja Dennis Granqvist yrityksen filosofiaa.

Markkinoinnin ja viestinnän saralla Morgan on jo pitkään ollut Rani Plastin ensisijainen ja kokonaisvaltainen kumppani. Vuosien varrella olemme tuottaneet Ranille pitkän listan palveluita.

– Yhteistyö on toiminut sujuvasti. Meille on tärkeää, että Morganin henkilökunta on kielitaitoinen, koska itse olemme monikielinen yritys ja verkkosivustommekin on viidellä kielellä. Lisäksi Morganin tyypit ovat mukavia!

Monikielinen verkkosivusto

Rani Plastin verkkosivusto on rakennettu WordPressillä, ja se taipuu hyvin kansainvälisen konsernin tarpeisiin. Sivuston nopea latautumisaika on erityisen tärkeä niissä maissa, joissa ei ole nopeaa laajakaistaa. Rani Plastin sivustosta on viisi kieliversiota – suomi, ruotsi, englanti, saksa ja venäjä – joista kaksi jälkimmäistä ovat sisällöltään suppeampia kuin itse pääsivusto.

Sivuston suunnittelussa on huomioitu eri käyttäjäryhmät, jotta navigointi sivulla olisi mahdollisimman helppoa heille. Ja luonnollisesti sivusto toimii yhtä hyvin pienellä näytöllä kuin pöytäkoneellakin. Teknisen toteutuksen lisäksi tuotimme sivustolle myös sisällön ja päivitämme sitä jatkuvasti uutisilla ja uusilla etusivun nostoilla.

Asiakaslehti painettuna ja diginä

Rani asiakaslehti ilmestyy kolmella kielellä ja kertoo muun muassa perheyrityksen arvoista, tuoteuutuuksista ja muovin hyödyistä pakkausmateriaalina. Rani haluaa viestinnässään korostaa, että yritys on perheyritys, joka näkee työntekijänsä osana perhettä. Siksi asiakaslehdessä ja muissakin kanavissa tuodaan esille työntekijöitä.

Lehti julkaistaan sekä painettuna että verkkoversiona, jotta sisällöstä saataisiin mahdollisimman suuri hyöty irti ja jotta yksittäisiä artikkeleita olisi mahdollisimman helppo jakaa somessa.

Some-tilit

Rani Plast on valinnut some-kanavikseen Linkedinin ja Instagramin, ja Morgan vastaa suurelta osin näiden kanavien päivityksistä. Olemme myös järjestäneet Rani Plastille valokuvakilpailun Instagramiin, kun yritys päätti Suomen 100-vuotissyntymäpäivän kunniaksi valmistaa sinistä ja valkoista paalikalvoa. Kilpailu oli menestys ja siihen tuli satoja kilpailuehdotuksia.

Video

Liikkuvan kuvan maailmanvalloitus jatkuu, ja Rani Plast haluaa pysyä kehityksessä mukana. Tuotimme Ranille monikäyttöisen yritysvideon, jonka eri versioita on käytetty messuilla, verkkosivuilla ja somessa.

Meille on tärkeää, että Morganin henkilökunta on kielitaitoinen, koska itse olemme monikielinen yritys ja verkkosivustommekin on viidellä kielellä. Lisäksi Morganin tyypit ovat mukavia!

Dennis Granqvist
myyntijohtaja Rani Plast

Morganin rooli

  • Markkinointikumppanuus
  • Verkkosivusto
  • Asiakaslehti
  • Some-tilit
  • Konseptointi

Yhteyshenkilö