Referenssi
Verkkolehti

Miten tehdä painetusta julkaisusta monikanavainen?

Haaste

Presserin liikeidea on tuottaa kaupallisia liitteitä, jotka julkaistaan Suomen johtavissa sanoma- ja aikakauslehdissä kuten Iltalehdessä ja Talouselämässä. Painettujen julkaisujen rinnalla yritys haluaa myös saada tuottamilleen sisällöille hyvän verkkonäkyvyyden.

Presserin ensimmäisen sukupolven verkkolehti oli käytännössä pelkkä artikkeliarkisto eikä se siksi taipunut vaativan sisältömarkkinoinnin tarpeisiin. Tästä syystä hakusessa oli kumppani, joka pystyisi auttamaan uuden verkkolehtialustan tuottamisessa.

Ratkaisu

Morgan toteutti uuden monipuolisen verkkolehden Presserin tarpeisiin. Sivusto seuraa mediasivuston rakennetta – se houkuttelee lukijoita pysymään sivustolla kauan tarjoamalla heille uutta luettavaa samaan aihealueeseen liittyen avainsanojen ja eri kategorioiden avulla. Näin sisältö elää kauemmin ja se saa helpommin uusia silmäpareja.

Verkkolehdessä on myös automatisoitu tiettyjä toimintoja. Suosituimmat artikkelit listataan automaattisesti Google Analyticsin avulla, ja sama artikkeli voi näkyä verkkolehdessä useassa eri paikassa riippuen siitä, mihin kategorioihin se on merkitty kuuluvaksi.

Verkkolehden etusivu tarjoaa mahdollisuuden esittää tärkeitä artikkeleita ja sisältöä näyttävin nostoin. Ja koska kyseessä on verkkolehti, on sisältöjen jakaminen luonnollisesti tehty mahdollisimman helpoksi.

 

”Yhteistyö Morganin kanssa toimi hyvin suoraviivaisesti ja yhteydenpito oli kaikin puolin helppoa ja vaivatonta. Olemme myös tyytyväisiä lopputulokseen, eli uuteen verkkolehteen. Se antaa meille hyvät lähtökohdat siirtää tulevaisuudessa yhä suurempi osa liiketoiminnastamme verkkoon ja avaa meille uusia mahdollisuuksia kansainvälistymiselle.”

Jasmine Plavsic
Toimitusjohtaja, Presser

Julkaistu 02.10.2017.
Suosittele sivua
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail to someone