Morganin erottaa muista digitoimistoista ja mainostoimistoista intohimoinen suhtautuminen lehtiin ja digitaaliseen mediaan. Monilla morganilaisilla on pitkä mediatausta journalistina, graafisena suunnittelijana tai web-kehittäjänä.

Asiakkaidemme joukossa on suuria mediataloja kuten Sanoma-konserni. Olemme myös digitalisoineet useita asiakas- ja järjestölehtiä. Meiltä löytyy sopivat ratkaisut sekä verkkolehden uudistamiseen että painetun lehden viemiseen verkkoon:

  • Verkkolehtialustat kaikissa hintaluokissa
  • Sisältökonseptit
  • Verkkomedian sisällöntuotanto
  • Monikanavajulkaisu: verkkolehti + painettu lehti
  • Digitaalinen jakelu sosiaalisessa mediassa ja uutiskirjeessä, ostettu näkyyvyys
  • Hakukoneoptimointi
  • Integraatiot ilmoitusjärjestelmiin, maksumuureihin ym.

Verkkolehden erityisominaisuudet

Verkkolehtialusta eroaa monin tavoin yritys- tai järjestösivustosta. Toimituksen pitää pystyä syöttämään sisällöt nopeasti, ja etusivun editoinnin ja muokkaamisen tulee olla erityisen vaivatonta. Joskus halutaan nostaa uusin uutinen kärkeen, toisinaan tärkein artikkeli.

Lukijat tulevat usein verkkolehteen yksittäisen jutun eikä etusivun kautta. Artikkelin yhteydessä näytettävien  “Lisää aiheesta” -tyyppisten elementtien avulla lukija löytää lisää mielenkiintoista luettavaa ja pysyy sivustolla pidempään.

Toimituksellinen prosessi asettaa usein vaatimuksia tekniselle alustalle. Toimituksen pitää esimerkiksi pystyä antamaan eritasoisia oikeuksia freelancereille.

Verkkolehden suunnittelu on siis oma erikoisalansa. Kun valitset toimiston toteuttamaan verkkolehtiprojektiasi, on syytä kysyä seuraavia kysymyksiä:

  • Ymmärtääkö toimisto toimituksellisia prosesseja ja tarpeita?
  • Ymmärtääkö toimisto, miten lukijat navigoivat verkkolehdessä?
  • Ymmärtääkö toimisto, miten mediasisältöjä jaetaan sosiaalisessa mediassa?
  • Osaako toimisto toteuttaa verkkolehden järjestelmäintegraatiot?

Verkkolehti vai sittenkin kotisivujen mediaosio?

Verkkosivuston Uutiset-osio ja blogi riittävät vallan hyvin, jos yrityksen julkaisutahti on verkkainen. Joissain tapauksissa tarvitaan kuitenkin enemmän – kuten seuraavissa tilanteissa:

  • Julkaisette kohderyhmillenne vakiintunutta paperilehteä
  • Julkaisette säännöllisesti toimituksellista sisältöä
  • Sosiaaliset kanavanne tarvitsevat houkuttelevaa sisältöä jaettavaksi
  • Julkaisette videoita ja podcasteja
  • Sisältömarkkinointi on tärkeässä roolissa
  • Vaikuttaminen on tärkeää
  • Julkaisette uutiskirjeen
  • Julkaisutahti on tiivis

Morganin tarjoama julkaisualusta

  • Mediatunne suunittelussa ja muotoilussa: verkkolehti näyttää ja tuntuu verkkolehdeltä
  • Analytiikkatyökalu antaa tietoa, mistä käyttäjät tulevat ja mitä he lukevat
  • Responsiivinen, toimii eri laitteilla: mobiilissa, tabletilla sekä isommilla näytöillä
  • Integrointi sosiaalisiin medioihin
  • Mahdollisuus uutiskirjeeseen
  • Turvallinen ja luotettava hosting
  • Sivustot toteutetaan WordPressilla, joka on maailman yleisimmin käytetty avointa lähdekoodia hyödyntävä sisällönhallintatyökalu
  • Modulaarinen suunnittelu – lehteen voi kehittää uusia toimintoja jälkikäteen

Tutustu referensseihimme

Isot mediatalot

Järjestölehdet

Asiakaslehdet

  • Presser painettujen brändijournalismiliitteiden digitalisointi
  • Coastline monikanavajulkaisu
  • Etappi Aviisi painetun asiakaslehden digitalisointi

Ajatuspajat

Radioasemat

  • Radio Vaasa Morgan on toteuttanut myös äänistriimin