Verkkopalvelusta toimiva kauppapaikka

Tyky-maksuvälineet tehostavat liiketoimintaansa uudessa verkkopalvelussa. Kun verkkosivusto ei ainoastaan markkinoi vaan myös palvelee, käyttöliittymällä on suuret vaatimukset.

Anni Kiviniemi

Sisällöntuottaja, Projektipäällikkö, Osakas

Tyky-maksuvälineiden uusi verkkopalvelu on nyt julkaistu. Tykyllä on tuhansia työnantaja-asiakkaita ja satojatuhansia loppukäyttäjiä, jotka etsivät tietoa ja palveluita uudesta verkkopalvelusta. Sivusto on erinomainen esimerkki Morganin kokonaisvaltaisesta palvelupaketista: tuotimme sekä ulkoasun, sisällöt, käyttöliittymäsuunnittelun että ylläpidon.

Tykyn verkkopalvelun uusi käyttöliittymä suunniteltiin erityisesti edistämään liiketoimintaa ja nopeuttamaan käyttäjän tarvitseman tiedon löytymistä. Kolmelle pääkohderyhmälle – työnantajille, käyttöpaikoille ja maksuvälineiden loppukäyttäjille – on laadittu omat koontisivut oikopolkuineen ja toimintokehoitteineen. Maksuvälineiden käytön ohjeistus oli aiemmalla sivustolla sirpaloitunut tietosivuille ja liitetiedostoihin, mutta nyt kaikki tieto on yhdistetty kattavaan UKK-osioon.

Tuotimme sekä ulkoasun, sisällöt, käyttöliittymäsuunnittelun että ylläpidon.

Vanhan verkkosivuston ylivoimaisesti suosituin osio oli käyttöpaikkahaku, josta Tyky-Kuntoseteleiden tai sähköisen Tyky-Onlinen käyttäjät etsivät liikunta- ja kulttuurikohteita. Käyttöpaikkahakua kehitettiin uudessa palvelussa massiivisesti: yhdistimme WordPressiin useita järjestelmiä kuten käyttöpaikkarekisterin sekä Googlen kartat. Nyt mobiilikäyttäjät voivat kertoa sijaintinsa ja saada lähellä sijaitsevat Tyky-käyttöpaikat heti nähtäville.

Uusi verkkopalvelu on lähtölaukaus Tyky-maksuvälineiden brändiuudistukselle, joka ulottuu niin kuntoseteleihin, markkinointimateriaaleihin, asiakaslehteen kuin sosiaaliseen mediaankin. Tätä työtä helpottaa kymmenvuotinen yhteistyömme Tykyn kanssa: olemme kasvaneet vuosien myötä yhdessä ja tunnemme heidän liiketoimintansa ja tarpeensa pintaa syvemmältä.