Triplasti lisää sivustoliikennettä ja tuplasti yhteydenottoja digimarkkinoinnilla

Voiko rakennusliike saada hyviä tuloksia B2B-asiakkaille suunnatulla digimarkkinoinnilla? Kyllä voi – yhdessä Morganin kanssa Wikconin kampanjoista leivottiin tehokas kävijämagneetti verkkosivuille sekä ajuri yhteydenotoille.

Tuloksellista B2B-mainontaa läpi kanavien

Kun Morgan uudisti rakennusliike Wikconin verkkosivut täysin vuonna 2023, nousi pöydälle ajatus monikanavaisen digimarkkinoinnin aloittamisesta. Vaikka B2B-mainonta verkossa pienille kohderyhmille ei ole yksinkertaista, voidaan hyvin rakennetuilla kampanjoilla saavuttaa tuloksia tehokkaasti. Näin kävi Wikconin kohdalla, jolle Morgan on toteuttanut digimarkkinointia Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä sekä Googlen hakukoneessa ja display-verkostossa.

Raketoivat kävijäluvut ja yhteydenotot

Kun Wikconin digimarkkinointi oli pyörinyt eri kanavissa vuoden, oli verkkosivustolla aktiivista aikaa viettävien kävijöiden määrä kasvanut kolminkertaiseksi. Liikenteen kasvun ohessa yhteydenottojen määrä lähes tuplaantui entisestä. 

Mainosten kautta tuli

  • 51 % kaikista sähköposteista
  • 50 % lomakkeista 
  • 33 % puheluista


Referenssit suurimpina kävijämagneetteina

Wikconin digimarkkinoinnin keskiössä ovat paikallisia rakennusprojekteja esittelevät referenssit, joita Morgan on kirjoittanut yrityksen sivustolle useampia. Ne ovatkin olleet mainonnassa erittäin tehokkaita tuoden suuren osan sivuston lisääntyneestä liikenteestä ja yhteydenotoista. Referenssimainokset ovat saaneet myös runsaasti positiivisia reaktioita sosiaalisessa mediassa.


Parhaiten toimivat kampanjat saavutetaan hyvällä analytiikalla

Mainoskampanjoiden jatkuva seuranta ja optimointi ovat olennainen osa onnistunutta digimarkkinointia. Morgan onkin hyödyntänyt useita analytiikkatyökaluja – kuten Google Analyticsia, Microsoft Claritya ja Piwik Prota – Wikconin mainonnan monitorointiin. Analytiikan avulla mainontaa voidaan optimoida oikeaan suuntaan parhaiden tulosten saavuttamiseksi. Analytiikkadata kertoo muun muassa

  • kuinka hyvin eri mainoskanavat toimivat
  • millaiset mainokset ja mitkä sisällöt kiinnostavat eniten
  • ovatko mainosten kautta tulleet kävijät konvertoineet, eli esimerkiksi ottaneet yhteyttä yritykseen


Miten voimme olla avuksi?

Kartoitetaan markkinoinnin tarpeet ja saavutetaan tavoitteet yhdessä! Olemme kumppanisi strategiasta toteutukseen.
Yleiskatsaus
Morgan Digital

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömien evästeiden tulisi aina olla käytössä, jotta voimme tallentaa toiveesi kielestä ja evästeiden asetuksista.

Kolmansien osapuolien evästeet

Tämä sivusto käyttää Facebookia, Google Analyticsia, Hotjaria, Leadfeederiä, LinkedIniä ja Microsoft Claritya kerätäkseen nimetöntä tietoa sivuston käytöstä, kuten kävijöiden määrästä ja suosituimmista sivuista. Pitämällä tämän evästeen käytössä autat meitä parantamaan sivustoa.