Tuloksellista B2B-mainontaa läpi kanavien Kun Morgan uudisti rakennusliike Wikconin verkkosivut täysin vuonna 2023, nousi pöydälle ajatus monikanavaisen digimarkkinoinnin aloittamisesta. Vaikka B2B-mainonta verkossa pienille kohderyhmille ei ole yksinkertaista, voidaan hyvin rakennetuilla kampanjoilla saavuttaa tuloksia tehokkaasti. Näin kävi Wikconin kohdalla, jolle Morgan on toteuttanut digimarkkinointia Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä sekä Googlen hakukoneessa ja display-verkostossa. Raketoivat kävijäluvut ja yhteydenotot Kun Wikconin digimarkkinointi oli pyörinyt eri kanavissa vuoden, oli verkkosivustolla aktiivista aikaa viettävien kävijöiden määrä kasvanut kolminkertaiseksi. Liikenteen kasvun ohessa yhteydenottojen määrä lähes tuplaantui entisestä. Mainosten kautta tuli 51 % kaikista sähköposteista 50 % lomakkeista 33 % puheluista Referenssit suurimpina kävijämagneetteina Wikconin digimarkkinoinnin keskiössä ovat paikallisia rakennusprojekteja esittelevät referenssit, joita Morgan on kirjoittanut yrityksen sivustolle useampia. Ne ovatkin olleet mainonnassa erittäin tehokkaita tuoden suuren osan sivuston lisääntyneestä liikenteestä ja yhteydenotoista. Referenssimainokset ovat saaneet myös runsaasti positiivisia reaktioita sosiaalisessa mediassa. Parhaiten toimivat kampanjat saavutetaan hyvällä analytiikalla Mainoskampanjoiden jatkuva seuranta ja optimointi ovat olennainen osa onnistunutta digimarkkinointia. Morgan onkin hyödyntänyt useita analytiikkatyökaluja – kuten Google Analyticsia, Microsoft Claritya ja Piwik Prota – Wikconin mainonnan monitorointiin. Analytiikan avulla mainontaa voidaan optimoida oikeaan suuntaan parhaiden tulosten saavuttamiseksi. Analytiikkadata kertoo muun muassa kuinka hyvin eri mainoskanavat toimivat millaiset mainokset ja mitkä sisällöt kiinnostavat eniten ovatko mainosten kautta tulleet kävijät konvertoineet, eli esimerkiksi ottaneet yhteyttä yritykseen Tsekkaa myös nämä digimarkkinointi Storm Transport Myynnin kasvattamista digimarkkinoinnin avulla Brändäys ja yritysilme Digimarkkinointi Verkkosivut Sundström Markkinointikumppanuus kasvun ajurina Brändäys ja yritysilme Digimarkkinointi Markkinointikumppanuus Verkkosivut Referenssit
Storm Transport Myynnin kasvattamista digimarkkinoinnin avulla Brändäys ja yritysilme Digimarkkinointi Verkkosivut
Sundström Markkinointikumppanuus kasvun ajurina Brändäys ja yritysilme Digimarkkinointi Markkinointikumppanuus Verkkosivut