Pdf:stä moderniin verkkoratkaisuun Kymenlaakson Jäte on Kaakkois-Suomessa toimiva, yhdeksän kunnan omistama jäteyhtiö, joka huolehtii lajittelun, jätteenkuljetusten ja -käsittelyn sujuvuudesta sekä kehittää arjen kiertotaloutta toimialueellaan. Kymenlaakson Jätteen vuosikertomukset ovat aiemmin olleet taitettuja pdf-tiedostoja, joiden sijaan jäteyhtiö halusi siirtyä responsiiviseen ja saavutettavaan verkkoratkaisuun. Kumppaniksi valikoitui Morgan, joka on toteuttanut eri jäteyhtiöille useita erilaisia verkkojulkaisuja. Tutustu Kymenlaakson Jätteen vuosikertomukseen Yhteistyö Morganin kanssa sujui mutkattomasti ja ammattimaisesti alusta loppuun. He kuuntelivat toiveitamme, toivat pöytään toimivia ratkaisuja ja pitivät kiinni aikatauluista. Lopputulos on enemmän kuin verkkovuosikertomus – se on vaikuttava viestinnän väline, joka toimii arjessa ja herättää kiinnostusta. Suvi Ignatius, viestinnän asiantuntija, Kymenlaakson Jäte Käyttäjälähtöisyys suunnittelun ytimessä Uudistettu verkkovuosikertomus palvelee saumattomasti niin viranomaisia kuin alueen asukkaita. Yhtiö uudisti sisältörakenteen omana kehittämistyönään, jott se palvelisi paremmin sekä käytettävyyttä että vastuullisuusviestinnän selkeyttä. Sivuston visuaalinen ilme ja esitystap uudistettiin kokonaisvaltaisesti Morganin johdolla tiiviissä yhteistyössä yhtiön kanssa. Suunnittelussa tavoiteltiin ilmavaa ja selkeää käyttöliittymää, joka välittää vaikutelman tutusta ja helpostilähestyttävästä “meidän omasta jäteyhtiöstä”. Sivustosuunnittelussa selkeytettiin brändin värimaailmaa ja modernisoitiin ilmettä, joka vahvistaa nyt yhtiön visuaalista identiteettiä myös digitaalisessa ympäristössä. Räätälöidyt lohkot herättävät sisällön eloon Verkkoympäristön mahdollisuuksia hyödynnettiin vuosikertomuksessa monipuolisesti. Useisiin sisältölohkoihin luotiin mahdollisuus käyttää kuvien lisäksi myös videoita. Liikkuva kuva tuokin vuosikertomukseen näyttävyyttä ja mukaansatempaavuutta. Kymenlaakson Jätteen erityistarpeisiin kehitettiin räätälöityjä sisältöelementtejä. Merkittävät tapahtumat voi nyt visualisoida interaktiivisena aikajanana. Myös yhtiön avainlukujen esittämiseen luotiin useita näyttäviä esitystapoja. Sisällönsyötössä pidettiin kiinni esteettisyydestä ja selkeydestä Vuosikertomuksen ulkoasun ja teknisen toteutuksen lisäksi Morgan vastasi sisällönsyötöstä kokonaisuudessaan. Tekstit, kuvat, videot ja graafit aseteltiin paikoilleen siten, että kokonaisuudesta tuli yhtä aikaa tyylikäs, selkeä ja johdonmukainen. Samalla huolehdittiin, ettei lukiessa ajauduta umpikujaan – jokainen sivu ohjaa lukijan toiseen vuosikertomuksen osioon. Sivusto yhdistää vaikuttavuuden, saavutettavuuden ja visuaalisuuden tavalla, jota voi ylpeydellä esitellä kenelle tahansa. Suvi Ignatius, viestinnän asiantuntija, Kymenlaakson Jäte Vuorovaikutteiset graafit esittävät numerodataa kiinnostavasti Vuosikertomukset sisältävät aina paljon numeerista dataa, ja verkossa ne voidaan esittää visuaalisemmin, elävämmin ja käyttäjäystävällisemmin. Kymenlaakson Jätteelle toteutetut interaktiiviset graafit mahdollistavat tiedon helpon tarkastelun: käyttäjät voivat valita pudotusvalikosta esitettävän diagrammin, jolloin valittu graafi piirtyy animoidusti näkyviin. Graafin arvoja voi tutkia tarkemmin hiirellä osoittamalla tai sormella napauttamalla. Käyttäjä voi myös muokata näkymää piilottamalla haluamiaan muuttujia. Graafien tarkastelu sivustolla on sekä kiinnostavaa että hauskaa. Saavutettavuus huomioitiin myös graafien toteutuksessa – ruudunlukuohjelmaa käyttäville tieto välittyy selkeänä taulukkona, mikä varmistaa sisällön esteettömän saavutettavuuden kaikille käyttäjille. Tsekkaa myös nämä verkkosivut verkkovuosikertomus KWH Logistics Täydellinen brändiuudistus nimeä myöten Brändäys ja yritysilme Markkinointikumppanuus Verkkosivut Beyond Interior Elegantti ilme uudelle luksusbrändille Brändäys ja yritysilme Sisällöntuotanto Verkkosivut EPV Vuosikertomus Digitaalinen vuosikertomus säästää paino- ja taittokustannuksia Verkkovuosikertomus Referenssit
KWH Logistics Täydellinen brändiuudistus nimeä myöten Brändäys ja yritysilme Markkinointikumppanuus Verkkosivut
Beyond Interior Elegantti ilme uudelle luksusbrändille Brändäys ja yritysilme Sisällöntuotanto Verkkosivut
EPV Vuosikertomus Digitaalinen vuosikertomus säästää paino- ja taittokustannuksia Verkkovuosikertomus