Oförglömliga turer för Lapplandsbesökare Familjeföretaget Kilpissafaris är en av de största arrangörerna av guidade turer i Kilpisjärvi i Lappland. Företaget gav Morgan i uppdrag att förnya sin webbplats, som marknadsför vildmarksturer och uthyrningsutrustning såsom snöskotrar och eldrivna fatbikes. Försäljningen via den nya webbplatsen har varit betydligt större än innan förnyelsen! Projektet höll sig till den utlovade tidsplanen och Morgan svarade snabbt på våra frågor. Jag samarbetar gärna med Morgan även i framtiden. Jussi Rauhala, Kilpissafarit Webbplatsen som huvudsaklig försäljningskanal Den nya webbplatsens syfte är att möta kunderna redan före deras resa och fungera som den viktigaste marknadsförings- och försäljningskanalen. En informativ och användarvänlig webbplats minskar behovet av frågor och bokningar via telefon, vilket sparar företagets tid, särskilt under den hektiska vintersäsongen. Bra innehålls-planering leder kunden mot ett köp Majoriteten av Kilpissafaris kunder är internationella resenärer som bokar sina aktiviteter innan de anländer till Finland. Här spelar webbplatsen en avgörande roll för att övertyga besökaren och sälja en minnesvärd upplevelse redan i förväg. Vid planeringen och produktionen av innehållet lades fokus på att skapa kundresor som stegvis leder webbplatsbesökarna mot ett köp. De magiska vyerna från Lapplands fjällandskap kombineras med informativa och inspirerande texter. Resultatet har varit mycket framgångsrikt: redan under de första sex månaderna efter lanseringen har försäljningen via den nya webbplatsen nått rekordnivåer. Tursidor i fokus på webbplatsen Kilpissafarit erbjuder cirka 20 olika paket för guidade turer anpassade efter årstiderna. Dessa turer har egna landningssidor, som utgör hela webbplatsen hjärta. Varje sida presenterar all viktig information om turerna på ett tydligt sätt och leder vidare till bokningstjänsten online. Turerna kan visas på webbplatsen kategorivis (t.ex. snöskotersafari eller norrskensutflykter). På varje turkort lyfts den viktigaste faktan fram med ikoner och korta beskrivningar. Digital marknadsföring ger extra skjuts åt turförsäljningen Utöver webbutveckling är Morgan även Kilpissafaris partner inom digital marknadsföring – vi genomför både Google sökmotors- och bannerannonsering för dem. Under vintersäsongen marknadsför reklamkampanjerna guidade turer för utländska turister. Den digitala marknadsföringen har gett utmärkta resultat – genom Morgans annonser har turer bokats från hela världen och försäljningen har ökat. Förutom betald annonsering har Morgan också skött Kilpissafaris sökmotoroptimering, det vill säga anpassning av webbplatsens innehåll så att den organiska synligheten i sökmotorer förbättras. Genom de annonser som Morgan har skapat har turer bokats från hela världen, och försäljningen har ökat. Kolla också de här webbsidor Puutarhaliitto Tidningen Kotipuutarha fick helt ny webbtidning Webbmedia Webbsidor LUMENE Group En fräsch och luftig webbplats för LUMENE Group Webbsidor Referenser