Brändistrategia

Brändin rakentaminen on maraton, johon sisältyy paljon muutakin kuin logo ja visuaalinen ilme. Brändistrategiassa määritellään, miltä brändi kuulostaa, mitkä sen tavoitteet ovat ja mitä se lupaa.

Rakenna brändistäsi vahva

Brändissä kiteytyy kaikki yrityksen tekeminen. Siksi sitä ei koskaan voi ohittaa vain olankohautuksella. Vahvalla brändillä erottaudutaan muista ja herätetään haluttuja mielikuvia. Toisinaan brändi mielletään pelkäksi logoksi, joka on kuitenkin vasta brändin menestystarinan alku. 

Näin me teemme brändistrategioita

Brändistrategian työstäminen alkaa yrityksen ytimeen pureutuvalla työpajalla. Työpajassa pohditaan sopivalla kokoonpanolla yrityksen tai organisaation brändin syvintä olemusta: mitä se lupaa ja viestii, miltä se tuntuu, näyttää ja kuulostaa. Jotta pääsemme jyvälle brändin kaikista sävyistä, voimme haastatella  myös yrityksen asiakkaita ja tutkia kilpailijoita. Suunnittelemme aina yhdessä tarpeisiin sopivan brändäyspaketin.

Mitä saavutat hyvällä brändistrategialla

  • Asiakasymmärrys lisääntyy
  • Erottautuminen kilpailijoista helpottuu
  • Markkinointi tehostuu
  • Pystyt helpommin lisäämään tuotteesi katetta 
Tilaa nostetta brändillesi

Kiinnostuitko?

Autamme kirkastamaan brändiäsi.

Brändin rakennuspalat

Mitä kaikkea kattavaan brändistrategiaan sisältyy?

Arvot

Kaikki hyvä lähtee yrityksen arvoista – uskottava brändi tukee ja ilmentää yrityksen arvoja.

 

Brändilupaus

Mikä on yrityksen elämäntarkoitus? Miten juuri tämä brändi tekee maailmasta paremman? Brändilupausta voi usein hakea yrityksen missiosta.

Graafiset elementit

Logon apuna toimivat usein erilaiset graafiset elementit, joita voidaan käyttää kuvien tapaan muuta viestintää elävöittämään.

Logo

Logo on brändin visuaalisuuden kiteytys. Kun maailma muuttuu yhä visuaalisemmaksi, hyvin suunnitellun logon merkitys korostuu.

Sovellukset

Kun kaikki ylläoleva on paketoitu brändin näköiseen juhlapakettiin, kootaan brändille myös kattava paletti käytännön sovelluksia Word-pohjasta Powerpoint-esityksiin.

Tone of voice

Miltä brändi kuulostaa? Miten asiallista, rentoa tai teknistä yrityksen viestinnän tulee olla? Tähän haetaan vastausta määrittelemällä yrityksen äänensävy,  tone of voice.

Kuvatyyli

Brändin käyttämä kuvamaailma kattaa suuren pinta-alan kaikesta viestinnästä. Siksi on hyvin tärkeä määritellä brändiin sopiva kuvatyyli. Kuvasuunnitelmassa ideoidaan kuvauskohteita, värimaailmaa ja tunnelmaa.

Markkinointia kaikilla herkuilla, ole hyvä!

Morgan on monitaitoisin toimistokumppani kaikkiin viestinnän, markkinoinnin ja verkkoratkaisujen tarpeisiin. Tutustu palveluihin ja meihin, yhteistyöstä tulee takuulla sekä hauskaa että tuloksekasta!

Hei, ota yhteyttä!

Mari Huuhka

Myyntijohtaja +358 44 530 1562 mari.huuhka@morgan.fi
tai

Aki Karlsson

Toimitusjohtaja, Osakas +358 50 5424296 aki.karlsson@morgan.fi
tai
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.