Yhteistyötä nyt ja tulevaisuudessa Useasta tytäryhtiöstä koostuva KWH Logistics on viime vuosina kasvanut nopeasti, mutta yrityksen brändi ei ole aiemmin pysynyt kasvussa mukana. Alkusyksystä 2018 yritys aloitti siksi suuren brändiuudistuksen, jossa uusittiin kaikki – niin yritysnimi, visuaalinen ilme kuin verkkosivutkin. Morgan oli prosessissa mukana alusta loppuun ja jatkaa uudistuksen jälkeen KWH Logisticsin markkinointikumppanina. Yhteistyö Morganin kanssa on sujunut mutkattomasti, joustavasti ja tehokkaasti, myös kiireisinä hetkinä juuri ennen brändin lanseerausta. Hannu Uusi-PohjolaJohtaja, KWH Logistics Asiakaskysely osoitti selkeästi, että KWH Logisticsin suurimmat kilpailuedut ovat vakavarainen omistaja ja investointikyky. Asiakaskysely paljasti brändin vahvuudet Brändiuudistus lähti liikkeelle asiakaskyselystä, jossa haastattelimme puhelimitse noin 25 asiakasta. Näin saatiin tärkeää tietoa asiakkaiden mielikuvista yrityksestä. Tämän jälkeen oli aika päättää yrityksen markkinointinimi. Morgan järjesti johtoryhmälle useita työpajoja, joiden lopputuloksena nimi päätettiin muuttaa Backman Trummer Groupista KWH Logisticsiksi. Samalla side omistajaan KWH-yhtymään vahvistuu, sillä asiakaskysely osoitti hyvin selkeästi, että KWH Logisticsin suurimmat kilpailuedut ovat vakavarainen omistaja ja investointikyky. Uusi nimi – uusi ilme Seuraavana vuorossa oli luoda yritysryhmälle uusi visuaalinen ilme. Koska ryhmään kuuluvien tytäryhtiöiden nimet ovat omilla aloillaan tunnettuja, niistä ei haluttu luopua. Sen sijaan kaikille lähes kymmenelle tytäryhtiölle luotiin yksi ja sama visuaalinen ilme. Näin brändi on useista nimistä huolimatta mahdollisimman yhtenäinen. Perinteitä ja arvoja kuvastava logo Logon muoto lähti kolmesta stilisoidusta nuolesta – onhan logistiikassa kyse nimenomaan liikkeestä. Väreiksi valikoituivat sininen ja vihreä, jotka ilmentävät pitkiä perinteitä ja ympäristöystävällisyyttä, sekä istuvat hyvin oransseihin koneisiin ja keltaisiin huomiovaatteisiin. Sininen ja vihreä ilmentävät pitkiä perinteitä ja ympäristöystävällisyyttä. Brändimanuaali kertoo kaiken oleellisen Visuaalisen ilmeen valmistuttua teimme KWH Logisticsille kattavan brändimanuaalin, jotta uuden brändin jalkauttaminen olisi mahdollisimman helppoa. Markkinointi ja -myyntihenkilöstö myös perehdytettiin brändimanuaaliin päivän kestävässä työpajassa. Brändimanuaalissa lyödään lukkoon mm. seuraavat asiat: ydinviestit brändilupaus tone of voice kuvatyyli sovellukset Helposti päivitettävät verkkosivustot Seuraava askel oli verkkosivustojen luominen. Kaikki tytäryhtiöt saivat uuden ilmeen mukaiset verkkosivustot, jotka tehtiin niin sanottuna WordPress Network-asennuksena. Käytännössä se tarkoittaa, että konsernin viestintähenkilöt pystyvät vaivattomasti päivittämään kaikkia sivustoja samasta paikasta. Yksittäisellä tytäryhtiöllä on kuitenkin pääsy vain omalle sivustolleen. Sisältöjä, kuten uutisia, voidaan myös näyttää usealla sivustolla. Suuri lanseeraus alan messuilla Uusi brändi lanseerattiin näyttävästi logistiikka-alan messuilla toukokuussa 2019. Morgan tuotti messuille mm. yritysvideon, esitteen ja valokuvaseinät. Lisäksi uutta brändiä tehtiin tunnetuksi verkossa mm. advertoriaalien ja Linkedin-mainoskampanjan avulla. Morganin toteuttama brändiuudistus on selkeyttänyt yrityskuvaamme. Siitä on ollut hyötyä kommunikoinnissa asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa. Hannu Uusi-PohjolaJohtaja, KWH Logistics Morganin rooli Brändäys Verkkosivustot Sisällöt Visuaalinen ilme Tsekkaa myös nämä brändäys ja yritysilme verkkosivut markkinointikumppanuus Rani Plast Pitkäjänteinen markkinoinnin kumppanuus Brändäys ja yritysilme Markkinointikumppanuus Verkkosivut Storm Transport Myynnin kasvattamista digimarkkinoinnin avulla Brändäys ja yritysilme Digimarkkinointi Verkkosivut Studio Ticket Uusi verkkosivusto ja markkinointiviestintää lipunvälitykseen Digimarkkinointi Verkkosivut EPV Energia EPV Energialle laaja sivustokokonaisuus helpolla ylläpidolla Markkinointikumppanuus Verkkosivut Alucar Myyntiä edistävät verkkosivut alan johtajalle Markkinointikumppanuus Verkkomedia Verkkosivut Crimppi Kaikenkattava viestintäkumppanuus alansa johtajan kanssa Markkinointikumppanuus Verkkosivut Kaikki referenssit
Rani Plast Pitkäjänteinen markkinoinnin kumppanuus Brändäys ja yritysilme Markkinointikumppanuus Verkkosivut
Storm Transport Myynnin kasvattamista digimarkkinoinnin avulla Brändäys ja yritysilme Digimarkkinointi Verkkosivut
Studio Ticket Uusi verkkosivusto ja markkinointiviestintää lipunvälitykseen Digimarkkinointi Verkkosivut
EPV Energia EPV Energialle laaja sivustokokonaisuus helpolla ylläpidolla Markkinointikumppanuus Verkkosivut