Uusi tyylikäs ilme ikoniselle kauppakeskukselle

Kun Vaasan merkittävänä maamerkkinä tunnetun kauppakeskus Rewellin brändi kaipasi uudistusta, Morgan otti ohjat käsiinsä ja loihti Rewellille modernin visuaalisen ilmeen.

Brändin raikastusta juhlavuoden kunniaksi

Kauppakeskus Rewell, entiseltä nimeltään Rewell Center, täytti vuonna 2020 pyöreät 30 vuotta. Tätä merkkipaalua haluttiin juhlistaa uudella brändin visuaalisella ilmeellä silloisen ilmeen vanhennuttua vuosien varrella. Morgan otti haasteen vastaan, ja uudistusprojekti lähti käyntiin tiiviissä yhteistyössä Rewellin kanssa.

Kauppakeskuksen 30-vuotispäivää haluttiin juhlistaa uudella visuaalisella ilmeellä.


Kauppakeskus Rewell Vaasassa
Kuva: Kauppakeskus Rewell

Brändiuudistus aloitettiin kauppakeskuksen uuden nimen suunnittelusta. Morganin antaman konsultoinnin myötä Rewell Center vaihtui lopulta ytimekkäästi pelkäksi Rewelliksi. Samalla kauppakeskuksen logo sai täysin uuden, nykyaikaisemman ulkoasun.

Arvokkuutta huokuva visuaalinen ilme

Uuteen visuaaliseen ilmeeseen haluttiin tuoda skandinaavisia elementtejä samalla korostaen Rewellin perinteikkyyttä. Suunnittelutyön vahvimpana lähtökohtana toimi kauppakeskuksen suunnitelleen Viljo Revellin design ja arkkitehtoninen näkemys. Esimerkiksi uudistetun logon kirjaimissa voi nähdä kauppakeskuksen palkkeja, linjoja ja julkisivua. 

Päälinjoiltaan mustavalkoinen ilme on modernin selkeä ja tyylikäs. Väripaletin kulta ja hopea lisäävät mielikuvaa korkeasta laadusta ja arvokkuudesta.


Moneksi muotoutuva slogan

Rewellille luotiin myös oma markkinoinnin sanasto, joka pohjautuu Well-sanan hyödyntämiseen. Sloganeina toimivat erityisesti EatWell, ShopWell ja SleepWell, mutta mahdollisten muunnelmien määrä on kuitenkin rajaton. Näiden sloganeiden tarkoituksena on kuvastaa erilaisia asioita, joita Rewellissä voi tehdä ja mitä sieltä voi löytää.


Uusi ilme näyttävästi esillä

Uudistettua ilmettä on tuotu näyttävästi esille kauppakeskuksen sisä- ja ulkopuolella muun muassa valokylttien, banderollien ja teippausten avulla. Esimerkiksi valokylttejä on sijoitettu sekä Rewellin katolle että sisäänkäynneille. Raikas visuaalinen linja näkyy myös kauppakeskuksen suureen aulaan suunnitellussa kellossa, joka toimii Meeting Pointina.


Verkkosivut uuteen uskoon

Morgan toteutti Rewellille myös modernisoitua ilmettä mukailevat verkkosivut. Samalla kauppakeskuksen asiakkaille tärkeitä osioita, kuten aukioloaikoja, tuotiin näkyvämmin esiin etusivulle. Lisäksi sivuilta löytyvät nyt eri liikkeiden tarjoukset, ja liikkeet voivat kätevästi itse päivittää tiedot uusista tarjouksistaan ja esimerkiksi poikkeavista aukioloajoistaan.


Miten voimme olla avuksi?

Kartoittamalla tarpeenne selvitämme yhdessä, kuinka voimme auttaa yritystänne tavoitteiden saavuttamisessa.