Helpotusta tilausten tekemiseen ja seurantaan Projektin tavoitteena oli helpottaa yliopiston promotuotteiden sekä liikuntapalveluiden käyttöoikeuden, eli liikuntatarran, hankintaa. Uusien ratkaisujen tarvetta vauhditti koronapandemia, ja ostamisesta haluttiin tehdä mahdollista sähköisen kanavan kautta. Myös tilaaja- ja laskutustietojen ylläpidosta sekä menekin ja varastosaldon seurannasta haluttiin tehdä vaivattomampaa. Tavoitteena oli helpottaa paitsi promotuotteiden ja liikuntatarrojen ostamista, myös koko tilaus-toimitusketjun hallintaa. Eri kohderyhmiä palvelevat verkkokaupat Ratkaisuna Morgan toteutti yliopistolle kaksi verkkokauppaa WooCommerce-verkkokauppamoottoria hyödyntäen. Sisäinen verkkokauppa on suunnattu rajatulle kohderyhmälle, julkinen verkkokauppa kaikille. Molemmat verkkokaupat kuuluvat samaan sivustokokoelmaan, jotta niiden hallinnointi olisi mahdollisimman helppoa. Verkkokauppojen avulla yliopisto voi seurata tuotteiden menekkiä sekä tilaus-toimitusketjua tarkasti ja ajankohtaisesti. Sisäinen verkkokauppa vaatii tunnistautumista Yliopiston sisäiseen verkkokauppaan on pääsy vain Vaasan yliopiston sekä muutaman muun valitun korkeakoulun opiskelijoilla, henkilöstöllä ja muilla tahoilla. Jotta pääsyoikeutta saatiin rajattua oikealle kohderyhmälle, verkkokauppaan integroitiin Suomen korkeakoulujen suosima Haka-käyttäjätunnistusjärjestelmä. Sisäänkirjautuminen vaatii siis Haka-tunnuksen. Sisäiseen verkkokauppaan integroitiin Suomen korkeakoulujen suosima Haka-käyttäjätunnistusjärjestelmä. Vaihtelevat tuotteet ja hinnat Saatavilla olevat tuotteet ja niiden hinnat vaihtelevat sisäisessä verkkokaupassa sen mukaan, onko Haka-tunnus esimerkiksi opiskelijan vai henkilökunnan jäsenen. Opiskelijat, henkilökunta ja korkeakoulujen muut tahot voivat ostaa sisäisestä verkkokaupasta liikuntatarroja. Henkilökunta voi lisäksi hankkia sisäisen laskutuksen kautta yliopiston promotuotteita, kuten kangaskasseja ja huppareita. Digitalisoitu liikuntatarra Morgan suunnitteli ja toteutti sisäistä verkkokauppaa varten uuden digitaalisen liikuntatarran fyysisen tarran tilalle. Tarran saa kätevästi heti ostotapahtuman jälkeen käyttöön. Myyntiä myös suurelle yleisölle Sisäisen verkkokaupan lisäksi kehitettiin julkinen verkkokauppa, josta kuka tahansa voi ostaa Vaasan yliopiston promotuotteita. Morganin rooli Verkkokauppa Graafinen suunnittelu Hosting Ohjelmointi Teknisen ratkaisun kehittäminen Ulkoasusuunnittelu Konsultointi Tsekkaa myös nämä verkkokauppa MDI Sisältörikkaat ja palvelevat verkkosivut tuovat osaamisen esiin Verkkokauppa Verkkosivut Puhdas Itämeri Helppoa ja mielekästä lahjoittamista Verkkokauppa Verkkosivut Referenssit