Alan edistyksellisin sivusto Maailman johtava puutavara-autojen päällerakentaja Alucar ja Morgan ovat tehneet viestintä- ja markkinointiyhteistyötä jo vuosien ajan. Kun koitti verkkosivujen uudistuksen aika, yhteisenä tavoitteena oli luoda alan edistyksellisin sivusto, joka palvelee puunkuljetusyrityksiä ja kuljettajia mahdollisimman hyvin ja monipuolisesti. Sivuston haluttiin myös ilmentävän Alucarin arvoja kuten korkea laatu, luotettavuus ja hyvä palvelu. Olemme tyytyväisiä siihen, kuinka uusi verkkosivusto edustaa arvojamme; luotettavuutta, laatua ja ammattimaisuutta. Anssi AlasaariToimitusjohtaja, Alucar Oy Sisältörikas sivustokokonaisuus Kolmekielinen sivusto on sisältörikas verkkopalvelu, jonka tärkeimmät osa-alueet ovat laajat tuotesivut, valmiit rakennetut autot ja uutishuone. Sittemmin sivustolle on lisätty myös varaosien verkkokauppa, joka on alansa ensimmäinen. Verkkokauppaan integroitiin toiminnanohjausjärjestelmä sekä lisättiin rekisteröitymismahdollisuus yrittäjille. Asiakkaat voivat lisätä itse laskutustietonsa, ja heille voidaan asettaa esimerkiksi asiakaskohtaisia alennuksia. Kokonaisuudessaan sivusto tarjoaa siis muun muassa harvinaisen runsaasti tietoa tuotteista, laajoja artikkeleita alalta sekä satoja valmiiden autojen referenssejä. Kaikki kytkeytyvät toisiinsa tuotesivuilla, jotka palvelevat siksi erinomaisesti sekä nykyisiä että potentiaalisia asiakkaita. Morgan vastasi kokonaisuudessaan Alucarin sivuston konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, sisällöntuotannosta ja ohjelmoinnista. Sivusto on myös Morganin omassa hostingissa. Tuotesivut kokoavat asiakkaalle täydellisen tietopaketin Tuotesivut ovat Alucarin sivuston keskiössä. Yhtiö myy Made in Maxmo ja Alucar Support Kit -konsepteillaan valmiiksi suunniteltuja ja rakennettuja puutavara-autojen päällerakenteita, joihin käytetään huippuunsa kehitettyjä pankkoja ja komponentteja. Jokaisella pankolla ja komponentilla on oma tuotesivunsa, jossa listataan kyseisen tuotteen tarkat tiedot mittoineen, kuvineen, videoineen ja lisätiedostoineen. Tuotesivuja rikastuttavat myös muut sisällöt Parhaimmillaan tuotesivua voi rikastuttaa monipuolisesti ja tyylikkäästi aiheeseen liittyvällä sisällöllä, jota haetaan muualta sivustolta: Yhteensopivat muut tuotteet Alucarin rakentamat autot, joissa kyseistä tuotetta käytetään Tuotteeseen liittyvät uutishuoneen artikkelit Tuotteen myynnistä vastaavat yhteyshenkilö Referenssiestradi uuteen uskoon Sivustolla haluttiin panostaa vanhojen sivujen ylivoimaisesti suosituimpaan osioon eli valmiisiin rakennettuihin autoihin. Yleisön suuri kiinnostus palvelee tietenkin samalla Alucaria, jolle valmiiden autojen esittely toimii näyttävänä referenssiestradina. Kehitimme valmiiden autojen esittelysivua rikkaammaksi ja visuaalisemmaksi. Suodatintyökalu huippusuosituille valmiille autoille Rakensimme valmiiden autojen osiolle myös erityisen suodatintyökalun, jolla autoja voi etsiä oman mielenkiinnon mukaan. Satojen puutavara-autojen joukosta voi nyt siis hakea autoja tiettyjen hakuehtojen mukaan: Vuosiluku Automerkki Akselimäärä Käytetty pankkomalli Käytetty nosturiteline Verkkosivut myynnin ja markkinoinnin välineenä Sisältömarkkinoinnin työkalu Alucarin sivuston uutishuoneessa julkaistaan yhtiön tiedotteet ja uutiset sekä vuosittain ilmestyvän asiakaslehden kaikki artikkelit. Uutishuoneen artikkelit ovat erinomaista sisältömarkkinoinnin materiaalia yhtiön suosittuihin some-kanaviin. Hakukonoptimoidut sisällöt Suuren sivuston kaikki sisällöt on tuotettu hakukoneystävällisesti. Esimerkiksi tuotesivujen hakukoneoptimointia parantavat täydelliset tuotenimet, erilliset tuotekategoriasivut, laaja megamenu sekä alaan ja tuotteisiin liittyvät artikkelit. Ostopäätöksen helpottaminen Sivustolla on pyritty helpottamaan ostopäätöstä eri tavoin sekä sisällöillä että teknisillä ratkaisuilla: Alcarin parhaat laatutekijät on koottu yhteiselle alasivulle Verkkolaskuri kertoo, kuinka paljon Alucarin päällerakenteet parantavat vuosien myötä kannattavuutta Valmis kuvitettu myyntipolku esittelee selkeästi puutavara-auton hankkimisen vaiheet Ohjaus myyntiin ja yhteydenottoon Kävijää ohjataan sivustolla jatkuvasti yhteydenottoon. Yhteyden ottaminen on tehty mahdollisimman helpoksi: jokaisen tuotesivun perässä on sekä tuotteen myynnistä vastaavat yhteyshenkilöt että mahdollisuus käyttää sähköistä lomaketta. Morgan on ollut Alucarin viestinnän tukena jo pidemmän aikaa, ja luotimme heidän kokonaispalveluunsa myös verkkosivustomme luomisessa. Olemme tyytyväisiä siihen, kuinka uusi verkkosivusto edustaa arvojamme; luotettavuutta, laatua ja ammattimaisuutta. Morganilaiset rekisteröivät referenssikuviemme tärkeyden, ja kuvat on saatu hyvin näkyville koko verkkosivustolla. Anssi Alasaari Toimitusjohtaja, Alucar Oy Morganin rooli Markkinointikumppanuus Konseptointi Graafinen suunnittelu Verkkosivut Sisällöt Käyttöliittymäsuunnittelu Tsekkaa myös nämä verkkosivut verkkomedia markkinointikumppanuus Crimppi Kaikenkattava viestintäkumppanuus alansa johtajan kanssa Markkinointikumppanuus Verkkosivut Puutarhaliitto Kotipuutarha-lehti uudistui verkkomediana täydellisesti Verkkomedia Verkkosivut Studentbladet Näin Studentbladet digitalisoitiin Verkkomedia Rakennuslehti Rakennuslehden verkkopalvelu uudistettiin kokonaisvaltaisesti Verkkomedia Prevex Uusi suunta brändille Brändäys ja yritysilme Markkinointikumppanuus Verkkosivut Rani Plast Pitkäjänteinen markkinoinnin kumppanuus Brändäys ja yritysilme Markkinointikumppanuus Verkkosivut Referenssit
Rani Plast Pitkäjänteinen markkinoinnin kumppanuus Brändäys ja yritysilme Markkinointikumppanuus Verkkosivut