Branschens modernaste webbsidor Alucar är världens ledande tillverkare av påbyggnationer för timmerbilar, och har samarbetat med Morgan inom marknadsföring och kommunikation i många års tid. När det blev dags att förnya webbplatsen var vårt gemensamma mål att skapa branschens modernaste webbsidor som mångsidigt betjänar virkestransportföretag och chaufförer. Webbplatsen skulle också avspegla Alucars värderingar som hög kvalitet, pålitlighet och professionell betjäning. Vi är mycket nöjda med att våra nya webbsidor avspeglar våra värderingar: pålitlighet, kvalitet och professionalitet. Anssi AlasaariVd, Alucar Innehållsrik webbplats Webbsidorna är på tre språk och de viktigaste delarna är omfattande produktsidor, nya bilbyggen och en nyhetsdel. Webbplatsen erbjuder omfattande produktinformation, fördjupande artiklar och referenser över hundratals nybyggda timmerbilar. Allt länkas samman i produktsidorna, som betjänar både nuvarande och potentiella nya kunder. Morgan ansvarade för planeringen av webbsidornas koncept, för UI-design, layout, innehåll och programmering. Webbsidorna är också i Morgans hosting, och de är gjorda för att lätt kunna kompletteras t.ex. med en webbutik. Produktsidorna samlar ett komplett infopaket åt kunden Navet på Alucars webbplats är produktsidorna. Företaget designar och producerar påbyggnader till timmerbilar inom sina koncept Made in Maxmo och Alucar Support Kit. I påbyggnaderna används Alucars bankar och komponenter av toppklass. Varje bank och komponent har sin egen produktsida med produktens dimensioner, bilder, videor och tilläggsinfo som visar produktens egenskaper. Säljande infopaket för varje produkt Varje produktsida är ett säljande informationspaket, eftersom de hämtar relaterat innehåll från andra delar av webbsidorna: andra kompatibla Alucar-produkter referenser med existerande påbyggnader där produkten används artiklar i nyhetsdelen som är relevanta för produkten kontaktuppgifter till rätt försäljare Ny design för referensestraden Den överlägset populäraste delen på de gamla webbsidorna var sidorna som presenterade byggda timmerbilar. I webbförnyelsen gjorde vi en ny, informativt bättre och visuellt starkare design för den här viktiga referensdelen. Filterverktyg för byggda timmerbilar Till “Byggda timmerbilar”-sidorna programmerade vi ett filterverktyg så att besökarna kan söka bilar efter eget intresse bland de hundratals referenserna. Filtreringen kan göras enligt: år bilmärke antal axlar typ av bankar kranställning Webbsidor för försäljning och marknadsföring Verktyg för innehållsmarknadsföring I Alucars nyhetsdel publiceras bolagets nyheter och pressmeddelanden samt artiklarna från den tryckta kundtidningen som utkommer årligen. Nyhetsdelens innehåll är perfekta landningssidor för innehållsmarknadsföringen i sociala medier. Sökmotoroptimerat innehåll Alla texter på den stora sajten är skrivna och inmatade för maximal synlighet i sökmotorer. Sökmotoroptieringen på produktsidorna underlättas till exempel av kompletta produktnamn, separata kategorisidor, en detaljerad megameny samt artiklar om branschen och produkterna. Lättare köpprocess Med hjälp av rätt innehåll och tekniska lösningar gör vi köpprocessen lättare för Alucars kunder: Alucars kvalitetsfördelar finns samlade på samma undersida En räknare visar hur mycket lönsamheten förbättras av Alucars påbyggnader och timmerreden En grafiskt illustrerad köpstig visar de olika stegen när man köper en timmerbil Besökaren hjälps att ta kontakt Alucars sajt är designad för att styra besökaren att ta kontakt med Alucar. På varje produktsida finns både elektroniska kontaktformulär och kontaktuppgifter till namngivna försäljare. Morgan hade redan länge varit Alucars partner för kommunikation, och när vi behövde förnya webbsidorna var det naturligt att lita på deras sakkunskap. Vi är nöjda över hur våra nya webbsidor avspeglar våra värderingar: pålitlighet, kvalitet och professionalitet. Morgans team hade noterat hur viktiga referensbilderna är, och de bilderna har fått stor synlighet på webbplatsen. Anssi Alasaari Vd, Alucar Morgans roll Marknadsföringspartnerskap Konceptdesign Grafisk design Webbsidor Innehåll UI-design Kolla också de här webbsidor webbmedia marknadsföringspartnerskap KWH Logistics En total varumärkesförnyelse där också företagsnamnet byttes ut Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Rani Plast Ett långvarigt partnerskap inom marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Studentbladet Studentbladets digitalisering Webbmedia Lakeuden Etappi Jätteförnyelse gjorde webbplatsen tillgänglig Webbmedia Webbsidor Rani Plast Ett långvarigt partnerskap inom marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Prevex Ny riktning för varumärket Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Referenser
KWH Logistics En total varumärkesförnyelse där också företagsnamnet byttes ut Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor
Rani Plast Ett långvarigt partnerskap inom marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor
Rani Plast Ett långvarigt partnerskap inom marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor
Prevex Ny riktning för varumärket Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor