Morgan ansvarar för marknadsföringen Prevex är ett av få företag i världen som koncentrerar sig enbart på att tillverka vattenlås. Företagets visuella identitet hade med åren åldrats och gav inte längre en rättvis bild av Prevex höga kvalitet och starka kunnande. Dessutom var det lite oklart vem brandets viktigaste målgrupper var – slutanvändarna av vattenlås eller Prevex industriella kunder? Vi sökte en pålitilig samarbetspartner som sparrar oss och tar ett helhetsgrepp om marknadsföringen. I Morgan hittade vi vad vi sökte. Camilla WikmanMarknadsföringsdirektör, Prevex Morgan förstår hur B2B-företag fungerar och vilka krav B2B ställer på marknadsföringen. Camilla WikmanMarknadsföringsdirektör, Prevex B2B viktigaste målgruppen Varumärkesförnyelsen startade med en djuplodande kundsegmentering där Morgan samarbetade med ledarskapskonsulten Loid Consulting. Processen visade att Prevex styrka ligger i produktutvecklingen och att företagets industriella kunder är viktigare för affärsverksamheten än slutanvändarna av vattenlås. Det här blev utgångspunkt för varumärkesförnyelsen. Kvalitetsbrand för kvalitetsprodukter Vi designade en ny blågrå visuell identitet som lyfter fram produkternas koppling till vatten, men också Prevex finländska rötter. Det kyligt eleganta men samtidigt moderna visuella uttrycket vittnar om Prevex starka produktutveckling och ger en värdig inramning åt företagets kvalitetsprodukter. Nya eleganta webbsidor Följande steg var en total webbförnyelse i enlighet med det nya brandet. Förutom UI-design, layout och programmering gjorde Morgan också en innehållsplan och skrev texter på engelska, svenska och finska. Med hjälp av externa partners översattes sajten också till polska och ryska. Fortlöpande samarbete Efter att projektarbetet var slutfört och Prevex hade förnyat sitt varumärke och sina webbsidor, har Morgan fortsatt som Prevex byrå för marknadsföring och kommunikation. Vi samarbetar varje vecka och gör till exempel förpackningsdesign, nyhetstexter, presentationer, webbutveckling och annat som hör till marknadsföringen. Kolla också de här varumärke och visuell identitet webbsidor marknadsföringspartnerskap KWH Logistics En total varumärkesförnyelse där också företagsnamnet byttes ut Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Napra-Rehab Nytt produktkoncept och webbutik för nya målgrupper Varumärke och visuell identitet Webbutik Puhdas Itämeri Lätt och meningsfullt att donera Webbsidor Webbutik Sundström Marknadsföring som tillväxtmotor Digital marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor KWH Logistics En total varumärkesförnyelse där också företagsnamnet byttes ut Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Rani Plast Ett långvarigt partnerskap inom marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Referenser
KWH Logistics En total varumärkesförnyelse där också företagsnamnet byttes ut Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor
Napra-Rehab Nytt produktkoncept och webbutik för nya målgrupper Varumärke och visuell identitet Webbutik
Sundström Marknadsföring som tillväxtmotor Digital marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor
KWH Logistics En total varumärkesförnyelse där också företagsnamnet byttes ut Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor
Rani Plast Ett långvarigt partnerskap inom marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor