Ny riktning för varumärket

Prevex varumärkesförnyelse började med en djuplodande kundsegmentering som gav en helt ny riktning åt varumärket.

Morgan ansvarar för marknadsföringen

Prevex är ett av få företag i världen som koncentrerar sig enbart på att tillverka vattenlås. Företagets visuella identitet hade med åren åldrats och gav inte längre en rättvis bild av Prevex höga kvalitet och starka kunnande. Dessutom var det lite oklart vem brandets viktigaste målgrupper var – slutanvändarna av vattenlås eller Prevex industriella kunder?

Vi sökte en pålitilig samarbetspartner som sparrar oss och tar ett helhetsgrepp om marknadsföringen. I Morgan hittade vi vad vi sökte.

Camilla Wikman
Marknadsföringsdirektör, Prevex


Morgan förstår hur B2B-företag fungerar och vilka krav B2B ställer på marknadsföringen.

Camilla Wikman
Marknadsföringsdirektör, Prevex

B2B viktigaste målgruppen

Varumärkesförnyelsen startade med en djuplodande kundsegmentering där Morgan samarbetade med ledarskapskonsulten Loid Consulting. Processen visade att Prevex styrka ligger i produktutvecklingen och att företagets industriella kunder är viktigare för affärsverksamheten än slutanvändarna av vattenlås. Det här blev utgångspunkt för varumärkesförnyelsen.


Kvalitetsbrand för kvalitetsprodukter

Vi designade en ny blågrå visuell identitet som lyfter fram produkternas koppling till vatten, men också Prevex finländska rötter. Det kyligt eleganta men samtidigt moderna visuella uttrycket vittnar om Prevex starka produktutveckling och ger en värdig inramning åt företagets kvalitetsprodukter.


Nya eleganta webbsidor

Följande steg var en total webbförnyelse i enlighet med det nya brandet. Förutom UI-design, layout och programmering gjorde Morgan också en innehållsplan och skrev texter på engelska, svenska och finska. Med hjälp av externa partners översattes sajten också till polska och ryska.

Prevexin sivusto eri laitteissa


Fortlöpande samarbete

Efter att projektarbetet var slutfört och Prevex hade förnyat sitt varumärke och sina webbsidor, har Morgan fortsatt som Prevex byrå för marknadsföring och kommunikation. Vi samarbetar varje vecka och gör till exempel förpackningsdesign, nyhetstexter, presentationer, webbutveckling och annat som hör till marknadsföringen.

Hur kan vi vara till hjälp?

Genom att börja med en kartläggning av era behov tar vi tillsammans reda på hur vi kan hjälpa ditt företag att nå era mål.