Varumärkesbyggande från början till slut Beyond Interior är specialiserat på lyxiga och skräddarsydda möbellösningar. Det är frågan om ett lyxvarumärke som skapades av möbeltillverkaren Stirpe år 2023. Morgan har varit med i varumärkets utveckling och marknadsföring från allra första början. Under samarbetet har vi: hjälpt till att ta fram namnet Beyond Interior skapat varumärkesprofil inklusive logotyp designat och byggt webbplatsen ansvarat för innehållsproduktionen Vi började utvecklingen av det nya varumärket från grunden och hittade snabbt samma våglängd. Vi siktade mot ett resultat av högsta kvalitet – och vi lyckades! Att skapa ett nytt varumärke är en resa, och under den har vi fått professionellt stöd och inspiration genom öppen och ärlig kommunikation. Jag ser fram emot att fortsätta denna resa tillsammans med Morgan. Tommy Hammarberg, affärsområdeschef Allt började med namnet Samarbetet mellan Beyond Interior och Morgan inleddes med ta fram ett namn för det nya varumärketet. Namnet skulle väcka associationer till lyx, låta bra och se elegant ut. Dessutom skulle det vara enkelt att uttala på finska, svenska och engelska. Under en workshop utvärderades flera olika alternativ, och deras för- och nackdelar analyserades noggrant. Det vinnande alternativet, Beyond Interior, uppfyllde inte bara alla viktiga kriterier utan speglar också varumärkets ambition att gå längre än någon annan. Logon signalerar obegränsade möjligheter När namnet var fastställt påbörjades det visuella arbetet. Färgpaletten byggdes upp av eleganta toner – vitt, svart, guld och mörkt smaragdgrönt – för att skapa en fräsch och exklusiv känsla. Logon blev som en stilfull juvel. Den kombinerar ett återhållsamt men spännande formspråk, och symboliserar de obegränsade möjligheter Beyond Interior har att skräddarsy lösningar för sina kunder. Webbplatsen och innehållet fulländar helheten När varumärkesprofilen var klar skapades Beyond Interiors webbplats. Webbplatsen utformades som en visuell och inspirerande helhet där bilder säger mer än ord. Logotypen återkommer på webbplatsen som olika grafiska element. På Morgans uppmaning ansökte Beyond Interior om att få använda märket Design from Finland, som ytterligare förstärker intrycket av hög kvalitet. Webbplatsens layout har fått sin rytm genom en asymmetrisk placering av bilderna. Förutom design och kodning ansvarade Morgan också för allt textinnehåll på webbplatsen. Morgan har också producerat pressmeddelanden, mässmaterial och företagspresentationer för Beyond Interior. KuvatLisen Gellerstedt / Killerwhale Photo (lähikuva nahkaisesta säilytyslokerikosta)Maria Metsäranta / Moments by Maria (muut kuvat) Kolla också de här varumärke och visuell identitet KWH Logistics En total varumärkesförnyelse där också företagsnamnet byttes ut Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Prevex Ny riktning för varumärket Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Referenser
KWH Logistics En total varumärkesförnyelse där också företagsnamnet byttes ut Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor
Prevex Ny riktning för varumärket Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor