En elegant profil för ett nytt lyxvarumärke

Lyxigt, elegant och stilrent – i händerna på Morgan blev Beyond Interiors varumärke allt detta och lite till. Vi var med och skapade ett nytt lyxvarumärke som tar finsk design ut i världen.

Varumärkesbyggande från början till slut

Beyond Interior är specialiserat på lyxiga och skräddarsydda möbellösningar. Det är frågan om ett lyxvarumärke som skapades av möbeltillverkaren Stirpe år 2023. Morgan har varit med i varumärkets utveckling och marknadsföring från allra första början. Under samarbetet har vi:

  • hjälpt till att ta fram namnet Beyond Interior
  • skapat varumärkesprofil inklusive logotyp
  • designat och byggt webbplatsen
  • ansvarat för innehållsproduktionen

Vi började utvecklingen av det nya varumärket från grunden och hittade snabbt samma våglängd. Vi siktade mot ett resultat av högsta kvalitet – och vi lyckades! Att skapa ett nytt varumärke är en resa, och under den har vi fått professionellt stöd och inspiration genom öppen och ärlig kommunikation. Jag ser fram emot att fortsätta denna resa tillsammans med Morgan.

Tommy Hammarberg, affärsområdeschef

Allt började med namnet

Samarbetet mellan Beyond Interior och Morgan inleddes med ta fram ett namn för det nya varumärketet. Namnet skulle väcka associationer till lyx, låta bra och se elegant ut. Dessutom skulle det vara enkelt att uttala på finska, svenska och engelska.

Under en workshop utvärderades flera olika alternativ, och deras för- och nackdelar analyserades noggrant. Det vinnande alternativet, Beyond Interior, uppfyllde inte bara alla viktiga kriterier utan speglar också varumärkets ambition att gå längre än någon annan.

Logon signalerar obegränsade möjligheter

När namnet var fastställt påbörjades det visuella arbetet. Färgpaletten byggdes upp av eleganta toner – vitt, svart, guld och mörkt smaragdgrönt – för att skapa en fräsch och exklusiv känsla.

Logon blev som en stilfull juvel. Den kombinerar ett återhållsamt men spännande formspråk, och symboliserar de obegränsade möjligheter Beyond Interior har att skräddarsy lösningar för sina kunder.

Webbplatsen och innehållet fulländar helheten

När varumärkesprofilen var klar skapades Beyond Interiors webbplats. Webbplatsen utformades som en visuell och inspirerande helhet där bilder säger mer än ord.

Logotypen återkommer på webbplatsen som olika grafiska element. På Morgans uppmaning ansökte Beyond Interior om att få använda märket Design from Finland, som ytterligare förstärker intrycket av hög kvalitet. Webbplatsens layout har fått sin rytm genom en asymmetrisk placering av bilderna.

Förutom design och kodning ansvarade Morgan också för allt textinnehåll på webbplatsen. Morgan har också producerat pressmeddelanden, mässmaterial och företagspresentationer för Beyond Interior.

Kuvat
Lisen Gellerstedt / Killerwhale Photo (lähikuva nahkaisesta säilytyslokerikosta)
Maria Metsäranta / Moments by Maria (muut kuvat)

Hur kan vi vara till hjälp?

Genom att börja med en kartläggning av era behov tar vi tillsammans reda på hur vi kan hjälpa ditt företag att nå era mål.
Integritetsöversikt
Morgan Digital

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Facebook, Google Analytics, Hotjar, Leadfeeder, LinkedIn och Microsoft Clarity för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.