Tavoitteellista digimarkkinointia Digimarkkinointi B2B-asiakkaille voi olla haastavaa, mutta oikein tehtynä erittäin tehokasta. Kun Morganin pitkäaikainen kumppani, johtava vastuullisten vesilukkojen valmistaja Prevex päätti aloittaa aktiivisen digimarkkinoinnin vuonna 2023, ryhdyttiin nopeasti toimeen. Kaikki lähti käyntiin pilottijaksolla, jonka aikana Morgan testasi erilaisten mainonnan kanavien, kohderyhmien ja sisältöjen tehokkuutta Prevexin kansainvälisessä B2B-markkinoinnissa. Tulosten perusteella tehtiin kattava markkinointisuunnitelma, ja Prevexin digimarkkinointi päästiin kunnolla käynnistämään. Tavoitteiksi asetettiin Tunnettuuden ja yhteydenottojen määrään kasvattaminen Myynnin tukeminen “Digimarkkinointi lähti Morganin kanssa vaivattomasti käyntiin. Olemme saaneet heiltä erittäin asiantuntevaa apua – Daniel todella osaa hommansa. Testaamalla erityyppisiä kampanjoita olemme päässeet koko ajan parempiin tuloksiin.” Ronnie Varg, Prevexin digitaalisen viestinnän asiantuntija 30 %:n kasvu laadukkaassa liikenteessä Prevexin digimarkkinoinnissa hyödynnetään erityisesti Googlen hakukone- ja bannerimainontaa, Facebookia sekä LinkedIniä. Morgan huolehtii kampanjoiden sisällöntuotannosta, käynnistämisestä sekä tulosten analysoinnista. Näissä kanavissa tehty maksullinen mainonta on tuonut Prevexin verkkosivuille yli 30 prosenttia enemmän laadukasta, kansainvälistä B2B-liikennettä. Liikenteen laatua mitataan esimerkiksi tarkastelemalla sivustolla vietettyä aktiivista aikaa. Vierailut ovat myös johtaneet useammin haluttuun konversioon – Prevexin tapauksessa tämä tarkoittaa esimerkiksi Yhteystiedot-sivulla käymistä sekä varsinaista yhteydenottoa. Yhteydenottojen määrä lisääntyi peräti 20 prosentilla. Markkinoinnin automaatiota Prevexin digimarkkinoinnissa hyödynnetään myös tarkasti rakennetuille kohderyhmille lähetettäviä Hubspot-uutiskirjeitä. Morgan on tehnyt yritykselle automatisoidun sähköpostisarjan, jonka kautta sivustolle on saatu arvokasta liikennettä – kävijöitä, jotka viettävät tavallista enemmän aikaa sivustolla. “On tärkeää, että meillä on digimarkkinoinnissa yhteistyökumppani, joka on hyvin perillä Prevexin tuotteista, asiakkaista ja kilpailijoista.” Ronnie Varg, Prevexin digitaalisen viestinnän asiantuntija Analytiikka kaiken kulmakivenä Mitä olisi digimarkkinointi ilman tehokasta analytiikkaa? Jotta mainonnan tuloksia voitaisiin hyödyntää mahdollisimman hyvin, on Morganilla käytössä muun muassa analytiikkatyökalut Google Analytics, Clarity ja Piwik Pro. Näiden avulla saadaan yksityiskohtaista tietoa siitä, mitkä mainoskanavat toimivat Prevexin kohdalla parhaiten mitä mainosten kautta tulleet kävijät tekevät sivustolla millainen sisältö kävijöitä kiinnostaa johtavatko vierailut konversioon. Psst! Olemme tehneet Prevexille myös muun muassa brändi-ilmeen ja verkkosivut. Lue yhteistyöstämme lisää täältä! Tsekkaa myös nämä digimarkkinointi Storm Transport Myynnin kasvattamista digimarkkinoinnin avulla Brändäys ja yritysilme Digimarkkinointi Verkkosivut Sundström Markkinointikumppanuus kasvun ajurina Brändäys ja yritysilme Digimarkkinointi Markkinointikumppanuus Verkkosivut Referenssit
Storm Transport Myynnin kasvattamista digimarkkinoinnin avulla Brändäys ja yritysilme Digimarkkinointi Verkkosivut
Sundström Markkinointikumppanuus kasvun ajurina Brändäys ja yritysilme Digimarkkinointi Markkinointikumppanuus Verkkosivut