En restaurang i teatermiljö Mama’s Kitchen & Bar har under flera år serverat lunch åt Vasaborna. År 2023 stod restaurangen inför en stor förändring då den skulle flytta in i Vasa stadsteater och utöka sina tjänster, bland annat med pausserveringar. I samband med detta beslöt Mama’s att också förnya sin marknadsföring, varpå Morgan kom in i bilden. Projektet avancerade snabbt – inom bara en månad hade restaurangen en helt ny webbplats, ny visuell profil och nytt innehåll. Mama’s fick en helt ny webbplats, visuell identitet och innehåll på bara en månad. Ny logotyp och färgpalett Mama’s varumärkesidentitet fick en betydande uppgradering under projektet. Det tidigare namnet – Mama’s Kitchen – ändrades till Mama’s Kitchen & Bar och logotypen moderniserades. Den tidigare bandliknande delen av logotypen omvandlades till en teatergardin för att reflektera den nya lokalen. Logotypens färger – orange, svart och vitt – används även synligt på webbplatsen tillsammans med aptitretande bilder av restaurangens maträtter. Automatiskt uppdaterade lunchmenyer Restauranger måste ofta uppdatera sina lunchmenyer nästan dagligen. För att spara tid och göra arbetet enklare implementerades automatiska lunchmenyer på Mama’s webbplats. Menyerna byts baserat på veckonummer, vilket gör det möjligt för restaurangen att planera menyerna flera månader i förväg. Webbplatsens avslappnade ton förenar restaurang- och teatervärldarna på ett lekfullt sätt. Innehåll som knyter samman mat och teater Förutom webbplatsens design och tekniska lösning ansvarade Morgan också för allt innehåll. Texterna skrevs för att tilltala en bred målgrupp utan att kännas överdrivet pretentiösa. Tonen är avslappnad och lekfull. Kolla också de här webbsidor innehållsproduktion varumärke och visuell identitet Lucy Loves En visuellt fängslande webbplats som är ett tekniskt mästerverk Webbsidor LUMENE Group En fräsch och luftig webbplats för LUMENE Group Webbsidor Kilpissafaris En bit av det vackraste Lappland online – upptäck Kilpissafaris turer nya webbplatsen Digital marknadsföring Innehållsproduktion Webbsidor Mirka White papers som ett verktyg för digital marknadsföring Digital marknadsföring Innehållsproduktion Sundström Marknadsföring som tillväxtmotor Digital marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Prevex Ny riktning för varumärket Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Referenser
Kilpissafaris En bit av det vackraste Lappland online – upptäck Kilpissafaris turer nya webbplatsen Digital marknadsföring Innehållsproduktion Webbsidor
Mirka White papers som ett verktyg för digital marknadsföring Digital marknadsföring Innehållsproduktion
Sundström Marknadsföring som tillväxtmotor Digital marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor
Prevex Ny riktning för varumärket Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor