Digimarkkinointi toi Prevexille 20 prosenttia enemmän yhteyden­ottoja

Miten saada lisää potentiaalisia B2B-asiakkaita vierailemaan omalla sivustolla ja ottamaan yhteyttä? Tätä pohti Prevex, joka aloitti aktiivisen digimarkkinoinnin alkuvuodesta 2023 apunaan pitkäaikainen kumppaninsa Morgan.

Tavoitteellista digi­markki­noin­tia

Digimarkkinointi B2B-asiakkaille voi olla haastavaa, mutta oikein tehtynä erittäin tehokasta. Kun Morganin pitkäaikainen kumppani, johtava vastuullisten vesilukkojen valmistaja Prevex päätti aloittaa aktiivisen digimarkkinoinnin vuonna 2023, ryhdyttiin nopeasti toimeen.

Kaikki lähti käyntiin pilottijaksolla, jonka aikana Morgan testasi erilaisten mainonnan kanavien, kohderyhmien ja sisältöjen tehokkuutta Prevexin kansainvälisessä B2B-markkinoinnissa. Tulosten perusteella tehtiin kattava markkinointisuunnitelma, ja Prevexin digimarkkinointi päästiin kunnolla käynnistämään. Tavoitteiksi asetettiin

  • Tunnettuuden ja yhteyden­ottojen määrään kasvattami­nen
  • Myynnin tukeminen

“Digimarkkinointi lähti Morganin kanssa vaivattomasti käyntiin. Olemme saaneet heiltä erittäin asiantuntevaa apua – Daniel todella osaa hommansa. Testaamalla erityyppisiä kampanjoita olemme päässeet koko ajan parempiin tuloksiin.”

Ronnie Varg, Prevexin digitaalisen viestinnän asiantuntija


30 %:n kasvu laadukkaassa liiken­teessä

Prevexin digimarkkinoinnissa hyödynnetään erityisesti Googlen hakukone- ja bannerimainontaa, Facebookia sekä LinkedIniä. Morgan huolehtii kampanjoiden sisällöntuotannosta, käynnistämisestä sekä tulosten analysoinnista. 

Näissä kanavissa tehty maksullinen mainonta on tuonut Prevexin verkkosivuille yli 30 prosenttia enemmän laadukasta, kansainvälistä B2B-liikennettä. Liikenteen laatua mitataan esimerkiksi tarkastelemalla sivustolla vietettyä aktiivista aikaa. Vierailut ovat myös johtaneet useammin haluttuun konversioon – Prevexin tapauksessa tämä tarkoittaa esimerkiksi Yhteystiedot-sivulla käymistä sekä varsinaista yhteydenottoa. Yhteydenottojen määrä lisääntyi peräti 20 prosentilla.


Markkinoinnin automaatiota

Prevexin digimarkkinoinnissa hyödynnetään myös tarkasti rakennetuille kohderyhmille lähetettäviä Hubspot-uutiskirjeitä. Morgan on tehnyt yritykselle automatisoidun sähköpostisarjan, jonka kautta sivustolle on saatu arvokasta liikennettä – kävijöitä, jotka viettävät tavallista enemmän aikaa sivustolla.


“On tärkeää, että meillä on digimarkkinoinnissa yhteistyökumppani, joka on hyvin perillä Prevexin tuotteista, asiakkaista ja kilpailijoista.”

Ronnie Varg, Prevexin digitaalisen viestinnän asiantuntija

Analytiikka kaiken kulma­kivenä

Mitä olisi digimarkkinointi ilman tehokasta analytiikkaa? Jotta mainonnan tuloksia voitaisiin hyödyntää mahdollisimman hyvin, on Morganilla käytössä muun muassa analytiikkatyökalut Google Analytics, Clarity ja Piwik Pro.

Näiden avulla saadaan yksityiskohtaista tietoa siitä, 

  • mitkä mainoskanavat toimivat Prevexin kohdalla parhaiten
  • mitä mainosten kautta tulleet kävijät tekevät sivustolla
  • millainen sisältö kävijöitä kiinnostaa
  • johtavatko vierailut konversioon. 

Psst! Olemme tehneet Prevexille myös muun muassa brändi-ilmeen ja verkkosivut. Lue yhteistyöstämme lisää täältä!


Miten voimme olla avuksi?

Kartoitetaan markkinoinnin tarpeet ja saavutetaan tavoitteet yhdessä! Olemme kumppanisi strategiasta toteutukseen.
Yleiskatsaus
Morgan Digital

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömien evästeiden tulisi aina olla käytössä, jotta voimme tallentaa toiveesi kielestä ja evästeiden asetuksista.

Kolmansien osapuolien evästeet

Tämä sivusto käyttää Facebookia, Google Analyticsia, Hotjaria, Leadfeederiä, LinkedIniä ja Microsoft Claritya kerätäkseen nimetöntä tietoa sivuston käytöstä, kuten kävijöiden määrästä ja suosituimmista sivuista. Pitämällä tämän evästeen käytössä autat meitä parantamaan sivustoa.