Effektivare digital marknadsföring Slipmaterialtillverkaren Mirka är känd för sina högkvalitativa produkter som används inom en rad olika branscher världen över. När företaget ville göra sin B2B-marknadsföring mer effektiv uppstod idén om att ta fram white papers för att öka varumärkeskännedomen och generera nya kontakter och leads. Morgan valdes som samarbetspartner och ansvarade för att intervjua Mirkas experter, skriva rapporterna på engelska och därefter layouta dem. Vi hjälpte också till med att utföra olika beräkningar. Vi har fått många nya kontakter och leads genom våra white papers. Morgans arbete håller hög kvalitet, och vårt samarbete har fungerat utmärkt. Jukka-Pekka Niemi, General Manager, Growth Marketing Stöd i köpprocessen White papers som bygger på forskningsdata är ett utmärkt verktyg inom digital marknadsföring. De kan hjälpa läsaren att fatta stora köpbeslut genom att ge en grundlig presentation av lösningen på olika problem. Mirkas white paper är drygt 10 sidor långa och beskriver: vilka problem som vanligtvis uppstår vid slipning av olika ytor och hur Mirkas produkter hjälper till att undvika dem hur mycket tid och pengar kunden kan spara genom att använda Mirkas produkter vilka Mirka-produkter som bäst passar specifika behov Mirka har översatt sina white papers till 14 språk och marknadsför dem online på en rad olika marknader världen över. Publikationerna kan laddas ner kostnadsfritt via ett formulär. På detta sätt får företaget nya kontakter som läggs till nyhetsbrevslistan, och en del av dessa kontakter utvecklas senare till leads. White papers används också som utbildningsmaterial för säljarna och Mirkas samarbetspartners. Konkret data, inte tomma ord Kärnan i Mirkas white papers är olika beräkningar som bygger på verkliga tester. Framfröallt visar testerna hur mycket material- och arbetskostnader kunden kan sparas med Mirkas produkter. De tydligt presenterade siffrorna gör säljpitcharna mer övertygande och hjälper läsaren att förstå de ekonomiska och tidsmässiga fördelarna. Vill du se ett färdigt white paper? Ladda ner ett av våra white papers här: Sand better, polish less – save time and money in yacht surface finishing Kolla också de här digital marknadsföring innehållsproduktion Prevex Digital marknadsföring gav Prevex 20 procent fler kontakter Digital marknadsföring Innehållsproduktion Sundström Marknadsföring som tillväxtmotor Digital marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Beyond Interior En elegant profil för ett nytt lyxvarumärke Innehållsproduktion Varumärke och visuell identitet Webbsidor Prevex Digital marknadsföring gav Prevex 20 procent fler kontakter Digital marknadsföring Innehållsproduktion Referenser
Prevex Digital marknadsföring gav Prevex 20 procent fler kontakter Digital marknadsföring Innehållsproduktion
Sundström Marknadsföring som tillväxtmotor Digital marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor
Beyond Interior En elegant profil för ett nytt lyxvarumärke Innehållsproduktion Varumärke och visuell identitet Webbsidor
Prevex Digital marknadsföring gav Prevex 20 procent fler kontakter Digital marknadsföring Innehållsproduktion