White papers som ett verktyg för digital marknadsföring

Hur mycket tid och pengar sparar Mirkas kunder genom att använda företagets produkter? Dessa frågor besvaras i en serie white papers som är en viktig grundbult i Mirkas digitala marknadsföring globalt.

Effektivare digital marknadsföring

Slipmaterialtillverkaren Mirka är känd för sina högkvalitativa produkter som används inom en rad olika branscher världen över. När företaget ville göra sin B2B-marknadsföring mer effektiv uppstod idén om att ta fram white papers för att öka varumärkeskännedomen och generera nya kontakter och leads.

Morgan valdes som samarbetspartner och ansvarade för att intervjua Mirkas experter, skriva rapporterna på engelska och därefter layouta dem. Vi hjälpte också till med att utföra olika beräkningar.

Vi har fått många nya kontakter och leads genom våra white papers. Morgans arbete håller hög kvalitet, och vårt samarbete har fungerat utmärkt.

Jukka-Pekka Niemi, General Manager, Growth Marketing

Stöd i köpprocessen

White papers som bygger på forskningsdata är ett utmärkt verktyg inom digital marknadsföring. De kan hjälpa läsaren att fatta stora köpbeslut genom att ge en grundlig presentation av lösningen på olika problem. Mirkas white paper är drygt 10 sidor långa och beskriver:

  • vilka problem som vanligtvis uppstår vid slipning av olika ytor och hur Mirkas produkter hjälper till att undvika dem
  • hur mycket tid och pengar kunden kan spara genom att använda Mirkas produkter
  • vilka Mirka-produkter som bäst passar specifika behov

Mirka har översatt sina white papers till 14 språk och marknadsför dem online på en rad olika marknader världen över. Publikationerna kan laddas ner kostnadsfritt via ett formulär. På detta sätt får företaget nya kontakter som läggs till nyhetsbrevslistan, och en del av dessa kontakter utvecklas senare till leads. White papers används också som utbildningsmaterial för säljarna och Mirkas samarbetspartners.

Konkret data, inte tomma ord

Kärnan i Mirkas white papers är olika beräkningar som bygger på verkliga tester. Framfröallt visar testerna hur mycket material- och arbetskostnader kunden kan sparas med Mirkas produkter. De tydligt presenterade siffrorna gör säljpitcharna mer övertygande och hjälper läsaren att förstå de ekonomiska och tidsmässiga fördelarna.

Vill du se ett färdigt white paper?

Ladda ner ett av våra white papers här: Sand better, polish less – save time and money in yacht surface finishing

Hur kan vi vara till hjälp?

Genom att börja med en kartläggning av era behov tar vi tillsammans reda på hur vi kan hjälpa ditt företag att nå era mål.
Integritetsöversikt
Morgan Digital

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Facebook, Google Analytics, Hotjar, Leadfeeder, LinkedIn och Microsoft Clarity för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.