Täysin uudistettu Etappi-aviisi Jäteyhtiö Lakeuden Etappi on jo pitkään tuottanut omaa tiedotuslehteään Etappi-aviisia eteläpohjalaisille kotitalouksille sekä printtilehtenä että verkkojulkaisuna. Vuonna 2019 Morgan toteutti lehdelle verkkoversion, jota lähdettiin uudistamaan vuonna 2023 yhä modernimmaksi ja monipuolisemmaksi. Tavoitteena oli tehdä verkkolehdestä laajempi verkkomedia, joka tarjoaa monia eri sisältötyyppejä ja palvelee kaikenlaisia sisällönkuluttajia. Lakeuden Etappi tuotti sisällöt julkaisua varten, kun taas Morgan vastasi tässä tiiviissä kuukauden kestäneessä projektissa teknisestä toteutuksesta ulkoasusta sisällönsyötöstä Uusi uljas Etappi-aviisi toteutettiin Morganin kanssa tiiviissä yhteistyössä. Olemme lopputulokseen erittäin tyytyväisiä ja jatkamme julkaisun kehittämistä seuraavassa numerossa. Hannele Lyytikäinen-Käppi, Lakeuden Etapin viestintäpäällikkö Eri sisältötyypit elävöittävät sivustoa Projektissa luotiin keinoja hyödyntää erilaisia sisältötyyppejä artikkeleiden elävöittämiseksi. Uudistuneessa Etappi-aviisissa jätehuollosta ja arjen kiertotaloudesta uutisoidaan ja kerrotaan niin tekstin, kuvien, videoiden kuin podcastienkin muodossa. Samalla mukaan on tuotu vuorovaikutteisuutta palaute- ja toiveosiolla. Etusivulle ja juttujen yhteyteen on mahdollista lisätä myös pieniä vinkkejä sekä huomioita, jotka eivät vaadi omaa artikkeliaan. Tarvittaessa vinkkilohkot muuntautuvat klikattaviksi mainoksiksi Etapin omille lisäpalveluille. Lukijaystävällinen kaikilla ruuduilla Etappi-aviisi on suunniteltu toimimaan saumatta kaikenkokoisilla ruuduilla. Esimerkiksi etusivulle luotiin tietokonekäyttäjiä varten uudenlainen skrollaustoiminne, joka mahdollistaa suuremman uutismäärän siistin esittämisen. Lukijaystävällisyys näkyy myös navigoinnissa. Lukija ohjataan jokaisesta artikkelista uusiin kiinnostaviin artikkeleihin. Näin lukija myös viihtyy sivuilla mahdollisimman pitkään. Räätälöitävät artikkelinäkymät Artikkelien ilmeet noudattavat Etappi-aviisin printtilehden tyyliä. Monipuolisten visuaalisten elementtien ansiosta artikkelinäkymät elävät jutusta toiseen. Muun muassa Etapille räätälöidyt inforuudut ja listaukset parantavat sisällön silmäiltävyyttä. Sivustolla käytössä oleva WordPressin Gutenberg-editori tekee sisällönsyötöstä helppoa ja mahdollistaa artikkelien nopean muokkaamisen. Vihreällä värimaailmallaan uusi Etappi-aviisi mukailee edeltäjäänsä, mutta vihreän uudet sävyt raikastavat ja tuovat uutta Etapin tuttuun ilmeeseen. Omat sivustot joka numerolle Etappi-aviisi tuotetaan kahdesti vuodessa. Uusin numero julkaistaan aina osoitteessa etappiaviisi.fi, erillään Morganin Lakeuden Etapille kehittämästä pääsivustosta etappi.com. Samasta domainista huolimatta Etappi-aviisin numerot julkaistaan aina omina sivustoinaan, mutta WordPressin network-ominaisuuden ansiosta kaikkia numeroita voidaan hallita kätevästi samasta paikasta ja samoilla tunnuksilla. Kaikkia Aviisin verkkonumeroita voidaan kätevästi hallita samasta paikasta. Uusi toteutus mahdollistaa Etapin tuottamien sisältöjen monipuolisen hyödyntämisen, kun pystymme julkaisemaan podcastejamme ja videoitamme nyt myös uudessa Etappi-aviisissa. On myös hienoa saada lukijoilta suoraa palautetta ja toiveita uuden palautelomakkeen kautta, mikä mahdollistaa vuorovaikutteisuuden asiakkaiden kanssa. Hannele Lyytikäinen-Käppi Lakeuden Etapin viestintäpäällikkö Morganin rooli Verkkomedia Verkkosivusto Ulkoasusuunnittelu Tsekkaa myös nämä verkkomedia verkkosivut Puutarhaliitto Kotipuutarha-lehti uudistui verkkomediana täydellisesti Verkkomedia Verkkosivut Rakennuslehti Rakennuslehden verkkopalvelu uudistettiin kokonaisvaltaisesti Verkkomedia Kilpissafarit Pala kauneinta Lappia netissä – tutustu Kilpissafarien retkipalveluihin uudella verkkosivustolla Sisällöntuotanto Verkkosivut LUMENE Group Ilmavan raikas verkkosivusto LUMENE Groupille Verkkosivut Referenssit
Kilpissafarit Pala kauneinta Lappia netissä – tutustu Kilpissafarien retkipalveluihin uudella verkkosivustolla Sisällöntuotanto Verkkosivut