Ett projekt i flera steg Konsultföretaget MDI har vuxit snabbt och den gamla webbplatsen hade inte hängt med i tillväxten. Företaget ville göra en totalrenovering av webbplatsen för att skapa en tjänst som återspeglar varumärket, lyfter fram deras expertis och erbjuder tekniskt avancerade funktioner tillsammans med rikt innehåll. I nära samarbete med Morgan förverkligades visionen för MDI:s webbplats genom flera steg: webbplatsens strategiska betydelse och mål definierades design och struktur omarbetades helt innehållet uppdaterades för att vara aktuellt och tillgängligt en webbshop lades till på webbplatsen hanteringen av projekt och referenser förenklades Tack var en workshop i början av projektet fick Morgan en tydlig bild av vad kunden önskade. När riktlinjerna väl var klara kunde förnyelsen påbörjas. De nya sidorna har redan på kort tid visat sig vara funktionella och flexibla. Det är en sann glädje att skapa innehåll när verktygen stöder effektiv kommunikation. Marjo HonkarantaExpert, MDI Modernt men användarvänligt MDI:s webbplats byggdes för att vara både modern och lättillgänglig. Med den uppdaterade innehållsredigeraren och de visuella element som Morgan skapade kan innehåll presenteras på ett tilltalande sätt utan att kompromissa med informationen. Innehållet är nu enklare att strukturera för att förbättra läsupplevelsen. Dessutom integreras olika diagram som väcker intresse och främjar försäljningen. MDI:s personal lyfts fram mer än tidigare på den nya webbplatsen – rätt kontaktpersoner är enkla att hitta i anslutning till olika tjänster. Detta gör företaget mer tillgängligt och förbättrar kundupplevelsen. Tillgänglighet som fokusområde Under förnyelsen uppdaterades MDI:s innehåll för att göra det mer aktuellt och tillgängligt, så att det når en så bred målgrupp som möjligt. Morgan gick igenom innehållet och anpassade språket för att förbättra läsbarheten. Även den tekniska implementationen tog hänsyn till tillgänglighet, exempelvis genom att förenkla navigeringen. Tillgängligheten på webbplatsen förbättrades med lättlästa texter och en tydligare struktur. Webbshop som en ny försäljningskanal Webbplatsen utformades för att både stödja försäljningen och effektivisera köpprocessen. Som en helt ny funktion lades en webbshop till för att uppnå dessa mål. Nu kan till exempel det automatiserade Kommunkortet enkelt och snabbt beställas online. Ett eget verktyg för projekthantering och referenser En annan nyhet på webbplatsen är det verktyg för projekt- och referenshantering som Morgan utvecklade. Projektdata samlas nu direkt i webbplatsens projektdatabas utan onödiga mellanled. Via databasen kan projekt enkelt publiceras som referenser så att de är synliga för webbplatsens besökare. Morgans projektdatabas möjliggör både enkel projektadministration och snabb publicering av referenser. Kolla också de här webbsidor webbutik Pellervo ekonomiska forskningsinstitut PTT:s omfattande data paketerades pånytt Webbsidor EPV Energi EPV Energi fick 10 sajter som är lätta att upprätthålla Webbsidor Napra-Rehab Nytt produktkoncept och webbutik för nya målgrupper Varumärke och visuell identitet Webbutik Puhdas Itämeri Lätt och meningsfullt att donera Webbsidor Webbutik Referenser
Napra-Rehab Nytt produktkoncept och webbutik för nya målgrupper Varumärke och visuell identitet Webbutik