En helt ny målgrupp Napra-Rehab hade sedan tidigare en stark ställning bland proffs i vård- och hälsobranscherna, men företaget ville utveckla sitt varumärke så att det också lockar privatpersoner. De ville ha ungdomlighet, fräschör och innehåll som tilltalar den växande nya målgruppen. Samarbetet med Morgan löpte utmärkt, och vi är väldigt nöjda med slutresultatet. David StrömbäckFöretagare, Napra-Rehab Nytt konsumentvarumärke Morgans team tog sig an utmaningen, men redan i planeringsskedet stod det klart att man inte når målet bara genom att förnya webbutiken, utan hela konceptet måste tänkas om. Lösningen blev att Napra-Rehabs webbutik fick en ny visuell identitet, men dessutom skapade Morgan ett helt nytt produktkoncept för den växande gruppen konsumentkunder. Det nya konsumentvarumärket heter Preston. Vi designade en visuell identitet åt Preston och byggde också en webbutik åt varumärket. Morgans breda tjänsteutbud utnyttjades I webbförnyelsen utnyttjades i praktiken hela Morgans breda tjänsteutbud. Vi stod för konceptplanering, servicedesign och webbutveckling, och dessutom editerade Morgans innehållsproducenter texterna så att de anpassades till bägge kundgrupperna. På den tekniska sidan uppdaterade vi integrationerna till lagerhantering och produktinformation Det nya konceptet lyfter fram Napra-Rehabs styrkor medan varumärket Preston mångsidigt presenterar fördelarna med att använda stödstrumpor och ergonomiprodukter. Det nya konceptet lyfter fram Napra-Rehabs styrkor medan varumärket Preston mångsidigt presenterar fördelarna med att använda stödstrumpor och ergonomiprodukter. Napra-Rehab Napra-Rehab har över 20 års erfarenhet av att förebygga och vårda problem med blodcirkulation, muskler och benbyggnad. Företaget importerar många kvalitetsmärken inom hälsovårdssektorn och säljer dem till både proffs och konsumenter. Preston Preston är ett finländskt lifestyle-varumärke och webbutik för konsumenter. Till produktutbudet hör kompressions- och välfärdsprodukter samt ortopediska stöd för idrott, jobb, resor och andra livssituationer. Morgans roll Konceptdesign Webbutik Webbsidor Innehåll Branding Digital marknadsföring Förpackningsdesign Kolla också de här varumärke och visuell identitet webbutik Sundström Marknadsföring som tillväxtmotor Digital marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Prevex Ny riktning för varumärket Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Puhdas Itämeri Lätt och meningsfullt att donera Webbsidor Webbutik Referenser
Sundström Marknadsföring som tillväxtmotor Digital marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor
Prevex Ny riktning för varumärket Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor