Tekniqs varumärke lyftes till sin rätta nivå

Tekniq förmedlar experter till tekniska och internationella projekt inom hållbar utveckling. Företagets växande varumärke och webbplats behövde uppgraderas till den nivå det förtjänar. Som kronan på verket utvecklade vi också ett rekryteringsverktyg som effektiviserar de interna processerna.

Utgångspunkten: Att tydliggöra varumärket

Tekniq rekryterar och förmedlar högprofilerade tekniska experter till fasta och projektbaserade uppdrag världen över. I början av vårt samarbete saknade företagets visuella identitet tydliga ramar, och webbplatsen behövde en uppdatering.

Tekniqs mål var:


Tydliga ramar för den visuella identiteten

Vi tog utgångspunkt i den befintliga logotypen och utvecklade en visuell identitet som passar ett globalt företag. Vi designade en modern och professionell profil som tydligt lyfter fram företagets styrkor. Tekniq prioriterar sina medarbetares välbefinnande och kompetens, något som också reflekteras i bildmaterialet. Färgval, typografi och en enhetlig bildstil förstärker bilden av ett trovärdigt, kunnigt och internationellt företag.


En smidigare rekryteringsprocess med nytt verktyg

Webbplatsen fungerar för Tekniq både som en marknadsföringskanal och ett viktigt arbetsverktyg. Morgan designade en elegant webbplats som stöder ett positivt arbetsgivarvarumärke, och i bakgrunden implementerade vi ett verktyg som effektiviserar rekryteringsprocessen.

Vi programmerade en automatisering i verktyget, vilket gör att Tekniq snabbt kan publicera visuellt tilltalande och informativa jobbannonser. För de arbetssökande är verktyget enkelt och smidigt att använda.

Verktyget skapar en ständigt växande CV-databas åt Tekniq. Vi implementerade en mångsidig filtreringsfunktion, så att företaget enkelt kan hitta rätt experter från specifika länder med önskad kompetens. Verktyget inkluderar också en intern kommentarsfunktion för ansökningarna, vilket underlättar företagets interna kommunikation under rekryteringsprocessen.



Innehåll som stöder försäljning och bygger arbetsgivarvarumärke

Vi skapade en innehållsrik och logiskt strukturerad webbplats som på ett effektivt sätt betjänar företagets olika målgrupper. Innehållet togs fram i nära samarbete med Tekniq, där vi också fungerade som rådgivare för deras egna artiklar.

Vi klargjorde Tekniqs kärnbudskap på webbplatsen och gjorde dem tydliga och marknadsföringsdrivna. De bästa säljargumenten förmedlades som konkreta budskap. Syftet med innehållet är att bygga företagets rykte som en högkvalitativ tjänsteleverantör och en bra arbetsgivare.


Hur kan vi vara till hjälp?

Genom att börja med en kartläggning av era behov tar vi tillsammans reda på hur vi kan hjälpa ditt företag att nå era mål.
Integritetsöversikt
Morgan Digital

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten. Dessutom hjälper cookies bl.a. till att förstå vilka sidor på sajten som du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder Facebook, Google Analytics, Hotjar, Leadfeeder, LinkedIn och Microsoft Clarity för att samla anonym information om t.ex. hur många besökare sajten har och vilka sidor som är populärast. Genom att hålla denna cookie aktiverad hjälper du oss att utveckla webbsajten.