Den internationellt verksamma Crimppi-koncernen beslutade för några år sen att outsourca sin kommunikation och marknadsföring till Morgan. Partnerskapet omfattar en helhetslösning med allt från nyhetsbrev och sociala mediekampanjer till presskommunikation och webbplatsutveckling. All Crimppis kommunikation styrs av gemensamt definierade mål: att öka synligheten att bygga upp varumärket att stödja försäljningen Vid valet av kommunikationsbyrå var det särskilt viktigt för oss att hitta en helhetspartner. Vi behövde ett strategiskt angreppssätt och resurser för att genomföra vår koncernkommunikation på ett effektivt sätt. Heli ToppinenFabrikschef, Crimppi Oy En kommunikationsstrategi som skapar tydliga ramar En noggrann planering av kommunikations och marknadsföringinsatserna är avgörande för att bygga synlighet och ett gott rykte. Kommunikationsstrategin som Morgan skapade för Crimppi fastställer de stora ramarna för kommunikationen, medan en årsklocka strukturerar aktiviteterna över året. Kommunikationsarbetet koordineras under gemensamma månadsmöten där de närmaste veckornas behov och aktiviteter planeras. Dessutom håller Morgan och Crimppi kontinuerligt kontakt för att snabbt kunna hantera akuta behov. Samarbetet har gett goda resultat, då nyheter och pressmeddelanden som Morgan producerat fått stort genomslag i både press och sociala medier. Morgan tillgodoser våra kommunikationsbehov professionellt och smidigt, och alltid enligt våra önskemål. Heli Toppinen En helt ny webbplats Crimppis webbplats är koncernens viktigaste marknadsföringskanal. När vi började förnya webbplatsen var målet att bättre betjäna kunder online och stärka bilden av Crimppi som en betydande internationell aktör. Projektet inleddes med att skapa en ny visuell design. Det nya utseendet är elegant, användarvänligt och fungerar väl på alla enheter. Webbplatsens struktur designades för att vara så användarvänlig och försäljningsinriktad som möjligt. Kundfördelar och produktionsprocesser lyfts fram och förklaras både innehållsmässigt och visuellt genom bilder och videor. Hållbarhet, kundcase och karriärsidor fick också en mer framträdande roll än tidigare. Innan vi producerade innehållet för den nya webbplatsen utförde vi en nyckelordsanalys för att identifiera de vanligaste sökorden som används av målgrupperna på olika marknader. Dessa nyckelord används nu flitigt för att säkerställa att webbplatsen är väl synlig på olika språk. Kolla också de här webbsidor marknadsföringspartnerskap Närpes stad Närpes fick användarvänlig webbsajt Webbsidor Lakeuden Etappi Jätteförnyelse gjorde webbplatsen tillgänglig Webbmedia Webbsidor Alucar Branschens föregångare fick webbsidor som driver försäljningen Marknadsföringspartnerskap Webbmedia Webbsidor Rani Plast Ett långvarigt partnerskap inom marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Referenser
Alucar Branschens föregångare fick webbsidor som driver försäljningen Marknadsföringspartnerskap Webbmedia Webbsidor
Rani Plast Ett långvarigt partnerskap inom marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor