25 nya kunder genom digital marknadsföring Ökad synlighet och försäljning – detta var målen när Storm Transport tog kotnakt med Morgan. Företaget har i över 30 år har erbjudit transporttjänster. Kampanjens syfte var att marknadsföra företagets försäljning av bränsle till lantbrukare, och annonseringen gjordes via Facebook och Google-bannerannonser. Under den en månad långa kampanjen fick Storm Transport med en modest budget 25 nya kunder från områden där företaget tidigare inte haft verksamhet. Facebook-kampanjen använde dynamiska annonser där bilder och texter varierade, vilket ökade antalet klick och sänkte kostnaden per klick. Priset för att hitta en ny kund landade till slut på endast några tiotals euro. Vårt smidiga samarbete med Morgan har gett bra resultat. Den digitala marknadsföringskampanjen genererade flera nya kunder och var betydligt effektivare än våra tidigare tidningsannonser, som mestadels ledde till kontakt från befintliga kunder. Sebastian Mellberg, VD, Storm Transport En komplett varumärkesuppdatering Före den digitala marknadsföringskampanjen påbörjades hade Morgan designat både en ny varumärkesprofil och en webbplats för Storm Transport. Även om rött alltid har varit Storm Transports kännetecken, hade företaget tidigare ingen officiell varumärkesprofil. Designarbetet började därför nästan från grunden. Resultatet blev en modern visuell identitet som tydligt syns i gatubilden eftersom företagets lastbilar tejpades med den nya designen. De uppdaterade bilarna sticker ut på vägarna med sin tydliga färgpalett och stilfulla logotyp. Moderna webbplatser KNär varumärkesprofilen var klar började arbetet med att designa en webbplats för Storm Transport. Webbplatsen skulle följa varumärkets grafiska riktlinjer och göra det enklare för både befintliga och nya kunder att hitta företaget. Morgan ansvarade för design, kodning och innehållsproduktion på tre språk. För webbplatsen och övrig marknadsföring skapades en detaljerad bildplan som definierade vilken typ av bilder som skulle användas. Det här gör kommunikationen ännu mer slagkraftig. Kolla också de här digital marknadsföring varumärke och visuell identitet webbsidor Sundström Marknadsföring som tillväxtmotor Digital marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Rewell Nights Från enskilda evenemang till ett fungerande konsertkoncept Digital marknadsföring Varumärke och visuell identitet Österbottens förbund Den österbottniska skärgården och naturen inspirerade samkommunens visuella identitet Varumärke och visuell identitet KWH Logistics En total varumärkesförnyelse där också företagsnamnet byttes ut Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor Pellervo ekonomiska forskningsinstitut PTT:s omfattande data paketerades pånytt Webbsidor Wärtsilä Wärtsiläs webbsajt för Smart Technology Hub visualiserar framtiden Animation Webbsidor Referenser
Sundström Marknadsföring som tillväxtmotor Digital marknadsföring Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor
Rewell Nights Från enskilda evenemang till ett fungerande konsertkoncept Digital marknadsföring Varumärke och visuell identitet
Österbottens förbund Den österbottniska skärgården och naturen inspirerade samkommunens visuella identitet Varumärke och visuell identitet
KWH Logistics En total varumärkesförnyelse där också företagsnamnet byttes ut Marknadsföringspartnerskap Varumärke och visuell identitet Webbsidor