Design, programmering och innehållAtt producera en tryckt årsberättelse är ofta ett stort projekt med många kommentarsrundor och ändringar. EPV Energi ville förenkla processen och beslöt sig därför år 2017 att övergå helt och hållet till en digital årsberättelse.Morgan tog emot utmaningen och skapade en årsberättelse som upprätthålls via samma verktyg som koncernens övriga sajter. Förutom det tekniska utförandet producerar Morgan varje år också texterna till årsberättelsen genom att intervjua personalen. Dessutom planerade vi ett visuellt uttryck för årsberättelsen, som består av häftiga naturfotografier.En lättare processFör att det ska vara så enkelt som möjligt att producera årsberättelsen har vi gjort processen så automatiserad som möjligt:Sajten kan återanvändas från år till år. Vi gör helt enkelt en ny installation av den, och matar in det nya innehållet.Sifforna i bokslutet matas in automatiskt från Excel, vilket avsevärt minskar mängden manuellt arbete.Graferna behöver inte ritas på nytt varje år. När siffrorna ändras matas de in i systemet, varpå graferna uppdateras automatiskt.Nytt år, nytt utseendeDet visuella uttrycket kan ändras från år till år med minimala ingrepp i den tekniska plattformen. År 2018 bestod årsberättelsens bilder av blåvit grafik som Morgan producerats och vips såg den helt annorlunda ut än föregående år. Morgans roll Konceptdesign Innehåll UI-design Illustrationer Tekniska lösning Kolla också de här webbmedia webbsidor Rakennuslehti Rakennuslehtis webbplats förnyades helt och hållet Webbmedia Alucar Branschens föregångare fick webbsidor som driver försäljningen Marknadsföringspartnerskap Webbmedia Webbsidor Prevex Ny riktning för varumärket Marknadsföringspartnerskap Varumärkesbyggande Webbsidor Lakeuden Etappi Jätteförnyelse gjorde webbplatsen tillgänglig Webbmedia Webbsidor Referenser
Alucar Branschens föregångare fick webbsidor som driver försäljningen Marknadsföringspartnerskap Webbmedia Webbsidor